تالار محراب دارای 4 سالن اجرا شد

به گزارش گفتمان برتر، مدیر تالار محراب با اشاره به افزایش تعداد سالن های اجرای این مجموعه خاطرنشان کرد هر کدام از این سالن ها به نام یک هنرمند مطرح تئاتر ایران نامگذاری شدند.

تالار محراب دارای 4 سالن اجرا شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مهرداد کوروش نیا مدیر تالار محراب درباره افزایش امکانات و فضا های اجرایی این مجموعه تئاتری به خبرنگار مهر گفت: ما از سال گذشته یعنی از شهریور 99 تا الان بازسازی تالار محراب را بر اساس یک استراتژی آغاز و انجام دادیم. با توجه به اینکه سالانه 5 الی 6 هزار دانشجو و فارغ التحصیل تئاتر داریم که با در نظر گرفتن فارغ التحصیلان مؤسسات آموزشی آزاد این جمعیت به 10 الی 12 هزار نفر می رسد، زیرساخت های لازم برای فعالیت این نفرات حتی در دانشگاه ها هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها مرکزی که به فعالیت های تئاتر دانشگاهی اختصاص دارد، مرکز تئاتر مولوی با 2 سالن اجرا است که این مجموعه هم پلاتو های تمرین برای گروه ها ندارد. ضمن اینکه مرکز تئاتر مولوی متعلق به دانشگاه تهران است و تعهدی در قبال دانشجویان دیگر دانشگاه ها نظیر دانشگاه آزاد ندارد، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارگانی است که وظیفه ذاتی اش فراهم کردن بستر و امکانات فراگیر است.

کوروش نیا با بیان اینکه سیاست حاکمیت و دولت بسترسازی برای جوانان است، اظهار کرد: ما در بازسازی، بخش اداری تالار محراب را به لابی سالن اصلی منتقل و فضای پایین مجموعه را به 2 بلک پاکس و پلاتو تبدیل کردیم. با این تغییرات تالار محراب دارای 4 سالن اجرای تئاتر شده است.

مدیر تالار محراب خاطرنشان کرد این مجموعه روزانه از صبح تا غروب با 4 بلک باکس و پلاتوی خود میزبان تمرین گروه های تئاتری و در غروب هم با 4 سالن میزبان اجرا های تئاتری می گردد.

وی از به سازی کافی شاپ مجموعه و بعلاوه فضای باز تالار محراب برای شکل گیری پاتوق های فرهنگی جوان ها به اسم دیگر تغییرات ایجاد شده در طرح بازسازی این مجموعه تئاتری یاد کرد.

کوروش نیا تأکید کرد: با دانشگاه هایی نظیر دانشگاه آزاد و بعلاوه نبی اکرم تفاهم نامه هایی منعقد نموده ایم تا در زمینه تمرین و اجرای آثار دانشجویی همکاری داشته باشیم. با دیگر دانشگاه ها و مؤسسه های خصوصی هم به صورت شفاهی رایزنی هایی در این زمینه داشته ایم.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی نمایشگاه دائمی عکس از تاریخچه تئاتر ایران برای آشنایی جوانان با تئاتر ایران و مفاخر آن در تالار محراب اطلاع داد.

مدیر تالار محراب در انتها گفت: هر کدام از سالن های مجموعه تئاتر محراب به نام یکی از مفاخر تئاتر ایران نامگذاری شده است. بر این اساس سالن اصلی به نام استاد جعفر والی، 3 بلک باکس مجموعه به نام های استاد جمیله شیخی، استاد جمشید لایق و استاد هادی اسلامی و بعلاوه پلاتوی تمرین هم به نام استاد کریم اکبری مبارکه نامگذاری شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1713

به "تالار محراب دارای 4 سالن اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار محراب دارای 4 سالن اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید