بیماری های ثروتمندان به فقرا هم رسید

به گزارش گفتمان برتر، قبل ترها تصور رایج این بود که میان مال و منال افراد و قطر شکم شان رابطه مستقیمی وجود دارد و چاق بودن افراد، نشانه رفاه مالی آن هاست اما حالا چاقی بیماری فقیرهاست.

بیماری های ثروتمندان به فقرا هم رسید

به گزارش خبرنگاران، محققان به تازگی دریافته اند مکان زندگی افراد می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش یا کاهش وزن آن ها داشته باشد. گروهی از پژوهشگران می خواستند رابطه مستقیم چاقی، در میان افراد بی بضاعت و دارای گزینه های محدود برای خرید مواد غذایی، و سایر افراد مرفه تر با گزینه های بیشتر برای خرید این گونه مواد را آنالیز نمایند.

نتیجه مطالعات آن ها نشان می دهد، افرادی که در مناطقی زندگی می نمایند که مواد غذایی نه چندان مغذی در آن وجود دارد، در مقایسه با سایر افراد از چاقی بیشتری رنج می برند.

دست ما کوتاه، خرما بر نخیل

اگرچه چاقی تعریف های مختلفی دارد، اما گفته می گردد افراد چاق کسانی هستند که بیش از 20 درصد افزایش وزن نسبت به وزن مناسب خود دارند. سنگین شدن وزن به میزان 10 درصد بیش از وزن مطلوب مورد نظر، اضافه وزن نامیده می گردد، وزن بدن تنها زمانی افزایش می یابد که میزان انرژی ای که از غذاها دریافت می کنیم، بیشتر از انرژی مصرفی ما باشد. اگر از تاثیر عوامل ژنتیک و اختلالات در غدد درون ریز مانند کم کاری غدد تیروئید، داشتن تخم دان پلی کیستیک، اختلالات هیپوتالاموس و هیپوفیز و غدد فوق کلیوی که می تواند موجبات چاقی را فراهم کند، بگذریم، تقریبا تمام کارشناسان معتقدند که زندگی شهری و عوارض آن یکی از دلیل های اصلی شیوع چاقی، در سال های اخیر است..

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2157

به "بیماری های ثروتمندان به فقرا هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های ثروتمندان به فقرا هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید