برق 25 میلیون ایرانی رایگان شد ، شبکه برق 10 هزار روستا نوسازی می گردد

به گزارش گفتمان برتر، مدیر عامل توانیر گفت: شبکه فرسوده بیش از 10 هزار روستا در قالب این طرح طی سال جاری بهینه سازی و اصلاح خواهد شد که جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار نفر را در برخواهد گرفت.

برق 25 میلیون ایرانی رایگان شد ، شبکه برق 10 هزار روستا نوسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، محمد حسن متولی زاده، مدیر عامل توانیر ظهر امروز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح طرح های صنعت برق هفته ششم پویش هر هفته #الف ب-ایران که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو از محل مرکز پایش صنعت برق برگزار گردید، گفت: نزدیک به 100 درصد از روستاهای کشور به شبکه برق پایدار متصل هستند، در حالی که 1 میلیارد نفر در سراسر جهان از نعمت برق بی بهره اند.

مدیر عامل توانیر در بیان اینکه شبکه های برق رسانی روستایی در سال های اخیر و به دلایل طبیعی فرسودگی زیادی پیدا نموده و در بعضی روستاها به دلیل اجرای طرح هادی روستایی احتیاج جدی به اصلاح و بازسازی دارد، تاکید نمود: با توجه به تعامل خوب دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارهای خوبی برای صنعت برق در بودجه سال جاری دیده شده است.

متولی زاده ادامه داد: براین اساس و با توجه به ردیف های اختصاصی در بودجه طرح جهادی بهارستان با هدف بهینه سازی و اصلاح شبکه های فرسوده روستایی از امروز کلیدخورد.

وی اضافه نمود: شبکه فرسوده بیش از 10 هزار روستا در قالب این طرح طی سال جاری بهینه سازی و اصلاح خواهد شد که جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار نفر را در برخواهد گرفت.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در قالب این طرح 150 هزار مشترک جدید روستایی که در صف دریافت برق بودند از این نعمت برخوردار خواهند شد، گفت: درقالب این طرح 10 هزار کیلومتر شبکه احداث خواهد شد و 4 هزار دستگاه ترانسفورماتور و 200 هزار پایه روشنایی نصب خواهد شد.

7.5 میلیون مشترک کم مصرف مشمول تخفیف 100 درصدی برق

متولی زاده در پاسخ به سوال فارس پیرامون طرح برق امید گفت: این طرح با هدف تشویق مردم به اصلاح الگوی مصرف برق طراحی شده و 7 ما از زمان ابلاغ آن می گذرد.

وی در بیان اینکه 7.5 میلیون خانوار از تخفیف 100 درصدی برق استفاده می نمایند، گفت: میزان مشترکان پرمصرف نسبت به سال گذشته 6.5 درصد کاهش پیدا نموده است.

مدیر عامل توانیر در تشریح اینکه کتابچه آموزش کاهش مصرف برای مشترکان پر مصرف آماده شده و به زودی درب خانه این مشترکان توزیع می گردد، تاکید نمود: در شرایطی که پس از مدت معین، مشترکان پر مصرف در رویکرد خود تجدید نظر ننمایند مشمول اصلاح تعرفه برق خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1545

به "برق 25 میلیون ایرانی رایگان شد ، شبکه برق 10 هزار روستا نوسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق 25 میلیون ایرانی رایگان شد ، شبکه برق 10 هزار روستا نوسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید