بازگشت ملوان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی به کشور

به گزارش گفتمان برتر، محمدشریف پناهنده ملوان ایرانی بعد از چهار سال اسارت در بند دزدان دریایی سومالی امروز (سه شنبه) به کشور بازگشت.

بازگشت ملوان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی به کشور

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد شریف پناهنده، ملوان ایرانی اهل کنارک که در اردیبهشت ماه 1394 توسط دزدان دریایی در سواحل نزدیک سومالی ربوده شده بود، ظهر امروز (سه شنبه) به کشور بازگشت و مورد استقبال حسین جابری انصاری معاون مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه و مهدی آقاجعفری دستیار وزیر امور خارجه در امور آفریقا و خانواده اش نهاده شد.

آقاجعفری در این باره به خبرنگار گفت که پیگیری ها برای آزادی سه ملوان دیگر در بند دزدان دریایی در جریان است و در تلاشیم که آنها نیز هر چه زودتر آزاد و به کشور بازگردند.

محمد شریف پناهنده قرار است بعدازظهر امروز به چابهار و از آنجا به کنارک برود. یکسری معاینات پزشکی برای او در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی از سوی سفارت ایران صورت گرفته و قرار است روند درمان در داخل کشور ادامه یابد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران 30 شهریور ماه در مصاحبه با ایرنا با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه برای آزادی این ملوان ایرانی گفته بود: یکی از ملوانان اسیر ایرانی به نام محمد شریف پناهنده از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

وی عنوان نمود: محمد شریف پناهنده پس از رهایی از بند دزدان دریایی و مراقبت های اولیه پزشکی در شهر گالکایو در غرب سومالی به شهر گروئه در ایالت پونتلند منتقل و عصر امروز وارد اتیوپی می گردد و پس از انجام معاینات پزشکی راهی ایران خواهد شد.

موسوی همچنین ابراز امیدواری کرد با ادامه پیگیری های وزارت امور خارجه، سه ملوان دیگر باقی مانده در اسارت دزدان دریایی نیز به زودی آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 334

به "بازگشت ملوان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت ملوان ایرانی در بند دزدان دریایی سومالی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید