بارش سنگین برف در تهران، احتمال یخبندان و لغزندگی مسیر ها

به گزارش گفتمان برتر، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به یخبندان و لغزندگی مسیر ها درپی بارش برف سنگین در استان تهران هشدار داد.

بارش سنگین برف در تهران، احتمال یخبندان و لغزندگی مسیر ها

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش سنگین برف در نیمه شمالی استان، بارش شدید برف و باران در سایر منطقه ها، رخداد مه گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف اطلاع داد.

این شرایط جوی از اواخر وقت دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (10 تا 12 بهمن ماه) مورد انتظار است.

براثر چنین مخاطراتی احتمال اختلال در سفر های بین شهری و درون شهری، کاهش دید، یخبندان و لغزندگی در مسیر ها به ویژه مسیر های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در منطقه ها مستعد، آبگرفتگی معابر، تاخیر در پرواز، خسارت به صتعت کشاورزی، اختلال در فعالیت های عمرانی و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز وجود دارد.

بدین جهت اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب های احتمالی ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از سفر های غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی و لوازم گرمایشی هنگام مسافرت با خودرو، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، لایروبی کانال ها، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی و آمادگی دستگاه های خدمت رسان شهری و جاده ای و سایر ارگان ها و سازمان های ذی ربط را توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2122

به "بارش سنگین برف در تهران، احتمال یخبندان و لغزندگی مسیر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش سنگین برف در تهران، احتمال یخبندان و لغزندگی مسیر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید