این چسب، ریه، کبد و اندام های حیاتی را بازسازی می نماید! (بازسازی آپارتمان)

به گزارش گفتمان برتر، این ماده که چسب سلولی نام دارد، از ترکیب چندین مولکول مهندسی شده ساخته شده و می تواند زخم ها و اعصاب آسیب دیده را ترمیم کند.

این چسب، ریه، کبد و اندام های حیاتی را بازسازی می نماید! (بازسازی آپارتمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش دیجیاتو، محققان دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو از یک نوآوری مجذوب نماینده خبر داده اند که چسب سلولی نام گرفته است. آن ها ادعا نموده اند که با یاری این نوآوری، در آینده دستاورد ها و امکانات پزشکی قابل توجهی مانند ساختن اندام در آزمایشگاه برای پیوند و بازسازی اعصاب آسیب دیده فراهم خواهد شد.

اساساً، این تیم مجموعه ای از مولکول های مصنوعی را مهندسی نموده که می توان آن ها را دستکاری کرد تا سلول های درون بدن انسان را به یکدیگر متصل نموده تا با یکدیگر پیوند برقرار نمایند.

ترکیب این مولکول ها همان چسب سلولی است و مانند مولکول های چسبنده ای عمل می نمایند که به طور طبیعی در سلول ها و اطراف آن پیدا می شوند و بی اختیار نحوه ساختار و اتصال بافت ها، اعصاب و اندام های ما به یکدیگر را کنترل می نمایند.

نکته مهم اینکه در این مورد، دانشمندان می توانند به طور داوطلبانه آن ها را کنترل نمایند.

آدام استیونز، محقق مؤسسه طراحی سلولی UCSF و نویسنده این مقاله تازه در بیانیه ای گفت: خواص یک بافت، مانند پوست شما، تا حد زیادی با نحوه سازماندهی سلول های مختلف آن معین می گردد. ما در حال ابداع راه هایی برای کنترل سازماندهی سلول ها هستیم که برای سنتز کردن بافت هایی با خواص موردنظرمان، بسیار مهم است.

بهبود زخم و اعصاب آسیب دیده با این نوآوری

در نهایت، پزشکان می توانند از این ماده چسبنده به عنوان مکانیزمی مناسب برای ترمیم زخم های بیماران، رشد مجدد اعصاب تخریب شده و به طور بالقوه حتی برای بازسازی ریه ها، کبد و سایر اندام های حیاتی بیمار کار نمایند.

طبیعتاً این امر یاری زیادی به بیماران نیازمند به اهدای عضو خواهد نمود، آن هم در زمانی که بیشتر کشور های دنیا با مشکل کاهش سریع اعضای اهدایی روبرو هستند. طبق گزارش اداره منابع و خدمات بهداشتی، روزانه 17 نفر در ایالات متحده در حالی که در فهرست انتظار پیوند عضو هستند جان خود را از دست می دهند و هر 10 دقیقه نام یک نفر دیگر به این فهرست اضافه می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2095

به "این چسب، ریه، کبد و اندام های حیاتی را بازسازی می نماید! (بازسازی آپارتمان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "این چسب، ریه، کبد و اندام های حیاتی را بازسازی می نماید! (بازسازی آپارتمان)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این چسب، ریه، کبد و اندام های حیاتی را بازسازی می نماید! (بازسازی آپارتمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید