اگر شکلات دوست ندارید هرگز سراغ این مطلب نیایید!

به گزارش گفتمان برتر، 5 مقصد برتر برای عشق شکلات ها

علاقه ما آدم ها به شکلات، به قرن ها پیش بر می شود. این خوراکی خوشمزه با خاطرات و زندگی ما پیوند خورده است و علاقه برخی از ما به آن تا حدی است که هرجا که برویم دنبال سرنخی از این شیرین دوست داشتنی می گردیم. اگر شما هم از عاشقان شکلات هستید، این مطلب برای شماست. با خبرنگاران همراه باشید تا با 5 مقصد برتر شکلات در جهان آشنا شوید.

اگر شکلات دوست ندارید هرگز سراغ این مطلب نیایید!

میسون کایلر (Maison Cailler) سوییس

می توانید به تور یکی از قدیمی ترین برند های شکلات سوییسی در دهکده بروک (Broc) بروید. در این تورها می توانید ببنید این شکلات های مرغوب و معروف چگونه فراوری می گردد. در اتاق تست کارخانه هم می توانید نمونه هایی از خوشمزه ترین شکلات های سوییسی را بچشید. بازدید از کارخانه این شکلات، یک ساعت و نیم زمان می برد. بعد از آن می توانید به محل های مخصوص پیاده روی و کوهنوردی در نزدیکی این کارخانه بروید و از قدم زدن در کنار دریاچه گرویر (Gruyère) لذت ببرید.

شرینی فروشی مگنولیا (Magnolia) نیویورک

شیرینی فروشی کوچک و دنج مگنولیا با سبک و سیاق دهه 50 میلادی، زمانی که در یکی از مشهورترین سریال های دهه 90 دیده شد به معروفیت رسید. علاوه بر کاپ کیک رد ولوت شکلاتی، کاپ کیک های رنگین کمانی این فروشگاه محبوبیت زیادی دارند. پودینگ موز، کوکی، چیز کیک آلبالو و براونی و کیک شکلاتی آلمانی از معروف ترین و پر هوادار ترین محصولات این شیرینی فروشی هستند. مگنولیا 4 شعبه دارد که یکی از آن ها شعبه خیابان بلیکر (Bleecker) است که در سریال دهه 90 دیده شده بود.

شکلات مایا (Maya) مکزیک

در تاباسکو (Tabasco) مکزیک، یکی از سرزمین های شکلات جهان، هات چاکلت مایایی را امتحان کنید. این هات چاکلت، بافتی غلیظ، خامه ای و مزه ای تلخ و شیرین دارد که به همراه اسانس فلفل چیلی، تجربه طعم بی نظیری از شکلات را به شما می بخشد. نوع دیگری از هات چاکلت تاباسکو که به شکلات اسپانیایی معروف است، در اینجا هواداران زیادی دارد. در تهیه این هات چاکلت، شکلات تلخ را به همراه شکر، دارچین، بادام ورقه شده و شیر دم می نمایند. در سفرتان به تاباسکو می توانید از مزرعه های کاکائو و موزه کاکائو نیز تماشا کنید.

هات چاکلت تورین (Turin) ایتالیا

در مرکز شکلات ایتالیا، شکلت داغ یا کالدو چاکلت (Caldo chocolate) را امتحان کنید. این نوشیدنی فوق العاده زمستانی، خیلی غلیظ، داغ و در حد معقولی تلخ است که به همراه خامه فرم گرفته سرو می گردد. بیسرین (bicerin) نوع دیگری از نوشیدنی های شکلاتی و محبوب تورین است. این نوشیدنی نوعی هات چاکلت به همراه قهوه اسپرسو است که در فنجان های شیشه ای سرو می گردد و فقط در تورین می توانید آن ها را پیدا کنید. تجربه طعم بی نظیر رولت شکلات و فندق جاندوجوتو (giandujotto) را نیز از دست ندهید. هر سال در ماه فوریه فستیوال شکلات چوکولاتو (Cioccola-Tò) در این شهر برگزار می گردد.

سچرتورته (Sachertorte) اتریش

کیک اسفنجی شکلاتی به همراه لایه نازکی از مربای زردآلو و رویه شکلات تلخ، از معروف ترین دسر های این مغازه است. نام این دسر از سازنده آن در سال 1832 یعنی فرانز سچر (Franz Sacher) گرفته شده است. سچر این دسر را برای تحت تاثیر قرار دادن کلمنس ونزل (Klemens Wenzel) شاهزاده ون مترینچ (Prince von Metternich) اختراع کرد که بعد ها برایش ثروت و معروفیت جهانی به همراه آورد. می توانید دسر سچرتورته تان را با ظرفی از خامه شیرین نشده تحویل بگیرید و به همراه قهوه نوش جان کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1887

به "اگر شکلات دوست ندارید هرگز سراغ این مطلب نیایید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر شکلات دوست ندارید هرگز سراغ این مطلب نیایید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید