اعلام شرایط اضطراری بهداشتی بین المللی درباره شیوع کوروناویروس جدید چینی

به گزارش گفتمان برتر، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه 10 بهمن شیوع کوروناویروس جدید چینی را به عنوان شرایط اضطراری بهداشتی بین المللی بیان کرد.

اعلام شرایط اضطراری بهداشتی بین المللی درباره شیوع کوروناویروس جدید چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس این اعلام شرایط اضطراری بهداشت عمومی در مقیاس بین المللی پس از آن انجام شد که شمار موارد عفونت با کوروناویروس جدید در طول هفته گذشته 10 برابر شدند.

سازمان جهانی بهداشت شرایط اضطراری بین المللی را به عنوان یک رویداد غیرعادی که برای سایر کشورها خطر ایجاد می نماید و احتیاج به پاسخ هماهنگ شده بین المللی دارد، تعریف می نماید.

چین برای نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوائل دی ماه) موارد عفونت با کوروناویروس جدید را اطلاع داد. تا به امروز چین بیش از 7800 مورد عفونت با این ویروس جدید، شامل 170 مورد مرگ را گزارش نموده است.

هجده کشور دیگر نیز تا به حال موارد عفونت با کوروناویروس جدید را گزارش نموده اند و دانشمندان در کوشش هستند دریابند این ویروس دقیقا چگونه منتشر می گردد و شدت سرایت آن چقدر است.

تدروس آدهانوم قبرسیوس، رئیس کل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه اش در این باره گفت: دلیل اصلی این اعلام به علت وقایعی نیست که در چین رخ می دهد، بلکه به علت وقایعی است که در سایر کشورها دارد رخ می دهد.

کارشناسان می گویند شواهد محکمی درباره سرایت انسان به انسان این ویروس در چین وجود دارد و همچنین چند در کشور دیگر شامل ژاپن، آلمان، کانادا و ویتنام موارد منفردی از سرایت انسان به انسان ویروس گزارش شده است.

اعلام شرایط اضطراری جهانی معمولا باعث اختصاص پول و منابع بیشتر به مبارزه با شیوع بیماری می گردد، اما ممکن است باعث گردد دولت های نگران مسافرت و تجارت ها را با کشورهای دارای شیوع بیماری محدود نمایند. اعلام این شرایط همچنین الزامات بیشتری را به کشورها در گزارش دادن موارد بیماری تحمیل می نماید.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه اش در این مورد توصیه کرد نام موقت بیماری که به علت شیوع فعلی ایجاد شده است، بیماری حاد تنفسی ناشی از کوروناویروس جدید 2019 باشد.

  • درباره کوروناویروس جدید چینی چه می دانیم؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 565

به "اعلام شرایط اضطراری بهداشتی بین المللی درباره شیوع کوروناویروس جدید چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط اضطراری بهداشتی بین المللی درباره شیوع کوروناویروس جدید چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید