اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است

به گزارش گفتمان برتر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است.

اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دیگر نمی شود کشور را با خام فروشی اداره کرد و با فرهنگ پولداری نمی توان اقتصاد را پیاده سازی کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت هیچ بچه پولداری با واسطه پول پدر، به جایی نمی رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجام پژوهش بر عهده دولت نیست، اظهار کرد: البته فراهم کردن تجهیزات پژوهشی از وظایف دولت است.

ستاری خاطرنشان کرد: پژوهشی که 100 درصد پول آن از طریق دولت تامین شود، محصولی از آن برای مردم تولید نمی شود و خروجی آن، محصول نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم پژوهش های اجرا شده منجر به تولید محصول شود، باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد و بخش خصوصی در آن جایی داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی تحصیل کرده است، گفت: حمایت از جوانان تحصیل کرده باید در راس امور استان خراسان شاقتصادی قرار بگیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که محور اصلی اکوسیستم اقتصادی دانشگاه ها هستند، گفت: دانشگاه محور اقتصاد و جزئی از جامعه است.

وی افزود: دانشگاه هایی که فکر می کنند با پول دولت به جایی می رسند، اشتباه است و باید بدانند که با پول دولت سقف آروزهایشان کوتاه است.

ستاری ادامه داد: تعهد ما در دانشگاه ها این نیست که دانشجویان در کلاس درس فقط حضور پیدا کنند و درس بخوانند و مدرکی بگیرند و نمی توانیم آدمی را در دانشگاه بسازیم که نمی داند بعد از فارغ التحصیلی چه کاری انجام دهد.

معاون علمی رئیس جمهور اظهار کرد: ما پژوهش انجام می دهیم تا مشکل مردم را حل کنیم و درس نمی خوانیم که مشکل آمریکا و کانادا را حل کنیم، باید درس بخوانیم تا مشکل مردم را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 371

به "اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید