تور ارزان آلمان: احتمال قرنطینه سراسری آلمان در دوران کریسمس

به گزارش گفتمان برتر، با توجه به شرایط حاد کرونایی نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که شهروندان آلمانی انتظار دارند که در کریسمس قرنطینه سراسری اعمال گردد و سن بیماران بستری شده در اورژانس های اتریش هم کاهش چشمگیری داشته است.

تور ارزان آلمان: احتمال قرنطینه سراسری آلمان در دوران کریسمس

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جولان موج چهارم و بعضا پنجم کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی در آستانه کریسمس شرایط بسیار سخت و نگران نماینده ای را برای مقامات و شهفرایندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

خبرها حاکی از آن است در حالی که همچنان بین مقامات آلمانی درباره اجباری شدن واکسیناسیون اختلاف نظر وجود دارد اما نتایج نوترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی از این طرح حمایت می نمایند. آلمان به شدت گرفتار موج چهارم کرونا شده است.

اتریش طرح واکسیناسیون اجباری را از فوریه در دستور کار قرار داده، اما در آلمان همچنان درباره اجرایی شدن این طرح اختلاف و بحث وجود دارد.

آلمانی ها خواستار اجباری شدن واکسن هستند

نظرسنجی اخیری که به وسیله هفته نامه اشپیگل صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر قریب به اتفاق شهفرایندان آلمانی از طرح اجباری شدن واکسن در کشورشان حمایت می نمایند.

این نظرسنجی که به وسیله موسسه سیوی صورت گرفته نشان می دهد که بیش از 70 درصد شهفرایندان آلمانی خواستار اجباری شدن واکسیناسیون کرونا در کشورشان هستند و تنها حدود یک پنجم شهفرایندان آن را رد می نمایند. حدود 4 درصد شهفرایندان هم نظری در این باره نداشتند.

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین 19 و 22 نوامبر از بین 7500 نفر از شهفرایندان واجد شرایط صورت گرفته است. در این دوره زمانی حدود 70 درصد شهفرایندان کاملا علیه کرونا واکسینه شده بودند.

نرخ واکسیناسیون در آلمان به علت کند شدن فرایند آن کمتر از حد انتظار کارشناسان است. کارشناسان نرخ واکسیناسیون 85 درصد برای افراد بالای 18 سال را برای کنترل و مهار این بیماری در کشور لازم می دانند.

نتایج این نظرسنجی بعلاوه نشان می دهد در بین هواداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان طرح اجباری شدن واکسن با استقبال روبرو نشده و در بین گروه سنی 18 تا 29 سال حدود 50 درصد خواستار اجباری شدن واکسن بوده و در شهفرایندان بالای 65 سال 87 درصد خواستار اجرای این طرح هستند.

فشار بالا بر آزمایشگاه ها و کلینیک های آلمان

انجمن آزمایشگاه های پزشکی معتبر در آلمان ALM هم هشدار داده که آزمایشگاه ها با توجه به افزایش کنترل نشده آمارهای کرونایی به مرزهای پذیرش خود نزدیک می شوند.

این نهاد آلمانی بعلاوه گفت: ما در حال حاضر شاهد استرس های زیاد بین کارکنان آزمایشگاه ها هستیم.

بالاترین رکورد ابتلای هفتگی در آلمان

نرخ مبتلایان نو به کرونا در آلمان مرتبا رو به افزایش است و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از رکورد تازه ای در شاخص ابتلای هفتگی در آلمان سخن گفته و اعلام کر که نرخ مبتلایان نو در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به رقم بی سابقه 399.8 رسیده است.

شهفرایندان آلمانی منتظر اعمال قرنطینه در کریسمس هستند

بعلاوه نتایج یک نظرسنجی نو در بین شهفرایندان آلمانی نشان می دهد که با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در آلمان بیشتر شهفرایندان انتظار اعمال قرنطینه در کریسمس را دارند.

این نظرسنجی که از طرف موسسه یوگو صورت گرفته نشان می دهد که 71 درصد شهفرایندان انتظار اعمال قرنطینه را دارند.

بر این اساس شهفرایندان آلمانی در پاسخ به این پرسش که آیا قرنطینه اعمال خواهد شد یا نه؟ 25 درصد با بله و 46 درصد کم و بیش بله پاسخ دادند. حدود یک پنجم شهفرایندان هم با این مسئله مخالف بودند. این نظرسنجی روز دوشنبه از بین 1900 نفر از شهفرایندان بالای 18 سال در آلمان انجام شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 45326 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که تعداد آن ها 13278 مورد بیشتر از سه شنبه هفته گذشته بود. در این مدت 309 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

انجمن پزشکان مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان شرایط کرونایی در این کشور را بسیار نگران نماینده و خارج از کنترل اعلام نموده و از افزایش چشمگیر بستری های کرونایی در اورژانس های این کشور اطلاع داد.

این نهاد مهم بهداشتی در آلمان گفت که شرایط در بیمارستان ها به زودی می تواند به شرایط بد زمستان گذشته تبدیل گردد به گونه ای که بیمارستان ها در بسیاری منطقه ها مجبور شوند درمان بیماران دیگر را برای پذیرش بیماران کرونایی به تعویق بیاندازند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز گذشته در واکنش به تشدید شرایط بحرانی کرونا در این کشور گفت که محدودیتهای کرونایی در این کشور کافی نیست. مرکل گفت: ما شرایط بسیار دراماتیکی داریم.

هشدار آمریکا درباره سفر به آلمان و دانمارک

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن اشاره به رشد فزاینده موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان و دانمارک، نسبت به سفر به این کشورها هشدار داده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا سطح هشدار سفر به این دو کشور اروپایی را به 4 افزایش داده است که نشانگر خطر بسیار زیاد سفر به آلمان و دانمارک است.

ابتلای نخست وزیر فرانسه به کرونا

نتیجه آزمایش جان کاستکس نخست وزیر فرانسه پس از مثبت شدن آزمایش دختر 11 ساله، مثبت اعلام شد.

نخست وزیر فرانسه وارد قرنطینه شد و جلسه ای را که قرار بود روز دوشنبه ساعت 18 پیرامون مسئولان منتخب در گوادلوپ برگزار گردد، به وسیله ویدئو کنفرانس اداره کرد.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از رسانه های فرانسوی گزارش داد که نخست وزیر فرانسه صبح دوشنبه به بروکسل رفته بود و در آنجا با الکساندر دو کرو همتای بلژیکی خود ملاقات کرد.

نخست وزیر بلژیک هم به قرنطینه رفت

الکساندر دوکرو، نخست وزیر بلژیک هم به علت ملاقات با همتای فرانسوی خود که تست کرونایش مثبت شده است به قرنطینه رفته است. وی قرار است روز چهارشنبه تست کرونا بدهد.

کاهش سن بیماران کرونایی بستری شده در اورژانس های اتریش

بعلاوه آمارها نشان می دهد که در اتریش سن بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه رو به کاهش است.

بر اساس اطلاعات نهاد بهداشتی GmbH اتریش تا اواخر سپتامبر میانگین سن بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه اتریش حدود 66 سال بوده و افراد مسن غالب بودند، اما این شرایط حالا تغییر نموده و میانگین سنی بیمارانی که از این بخش ها ترخیص می شوند به 57 سال کاهش پیدا نموده است.

بر این اساس در حالی که در تمام دوران شیوع پاندمی در این کشور تنها 12 درصد بیماران بستری در مراقبت های ویژه جوان تر از 50 و 47 درصد مسن تر از 70 سال بودند، اما این نسبت ها از ماه ژوئن تا سپتامبر امسال میلادی به ترتیب به 30 و 26 درصد تغییر نموده است.

این نشان می دهد که بیماران کرونایی در اتریش مرتبا جوان تر می شوند. به زعم نهادهای بهداشتی در اتریش علت این مسئله نرخ واکسیناسیون بالاتر در بین افراد مسن است.

انتقاد شدید کارشناسان بهداشتی به سیاست کرونایی جانسون

در انگلیس هم کارشناسان بهداشتی انتقاد شدیدی به سیاست کرونایی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس وارد می نمایند.

در حالی که کشورهایی مانند اتریش و هلند برای مهار کرونا قرنطینه سراسری را اعلام نموده اند و از طرفی شمار مبتلایان نو در انگلیس هم به شدت در حال افزایش است، اما دولت بوریس جانسون همچنان بی تفاوت و خونسرد بوده و هیچ اقدامی نمی نماید. نخست وزیر انگلیس اعلام نموده که آمارهای کرونایی هیچ علتی برای تشدید محدودیت ها ارائه نمی دهد.

بزرگ مجید، از کارشناسان بهداشتی در انگلیس می گوید که طرح موسوم به B برای تشدید محدودیت ها باید خیلی وقت پیش معرفی می شد.

این کارشناس بهداشتی از امپریال کالج لندن بعلاوه گفته است: دولت انگلیس تصمیم گرفته است واکنشی پیشگیرانه نشان ندهد و در اولین فرصت و زمانی که واقعا خیلی دیر شده اقدام کند.

مجید ویروس کرونا را در کشور یک مسئله دانسته و گفت: از ماه جولای ما هرگز کم تر از 30 هزار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت ننموده ایم. اخیرا شرایط بدتر هم شده است. انگلیس اخیرا حدود 40 تا 50 هزار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت می نماید. شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در انگلیس به حدود 400 رسیده است. حدود 69 درصد شهفرایندان در انگلیس کاملا واکسینه شده اند و واکسیناسیون مرحله سوم به کندی در انگلیس پیش می رود. این در حالی است که دولت انگلیس همچنان با خونسردی به رویکرد سابق خود ادامه می دهد. انگلیس از 19 جولای گذشته تقریبا همه محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو نموده است.

وزیر بهداشت انگلیس اخیرا طرح واکسیناسیون اجباری را رد نموده و آن را تصمیمی شخصی ارزیابی نموده است.

تشدید محدودیت ها در منطقه های از ایتالیا

در بخش هایی از استان شمالی تیرول جنوبی ایتالیا هم به علت وخامت اوضاع کرونایی از روز چهارشنبه بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 5 صبح منع تردد شبانه اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1816

به "تور ارزان آلمان: احتمال قرنطینه سراسری آلمان در دوران کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: احتمال قرنطینه سراسری آلمان در دوران کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید