آموزش ساخت کتابخانه

به گزارش گفتمان برتر، اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که دیگر جایی برای قرار دادن کتاب هایشان ندارند بهتر است به فکر ساخت یک کتابخانه باشید. شاید فکر کنید انجام این کار سخت است، اما ما در این جا روشی آسان برای انجام این کار به شما ارائه می دهیم. بنابراین در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید.

آموزش ساخت کتابخانه

جهت دریافت خدمات اجرای فواید روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

مرحله اول

در مرحله اول باید فضایی که قصد قرار دادن کتابخانه در آن را دارید، تعیین نموده و آن را اندازه گیری کنید. به طور معمول اندازه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته می گردد، پهنای 12 تا 16 سانتیمتر دارد. اما این اندازه می تواند با توجه به احتیاج شما متفاوت باشد. نکته دیگری که باید نسبت به آن توجه کنید، باز یا بسته بودن فضای پشت کتابخانه می باشد. در حالت استاندارد بیش تر کتابخانه یا قفسه های کتاب دارای 5 طبقه می باشند. اما این تعداد طبقه نیز می تواند با توجه به احتیاج شما متغیر باشد. پس در مرحله اول به سراغ اندازه گیری فضای قرار دادن کتابخانه می رویم.

مرحله دوم

در این مرحله نوبت به انتخاب چوب می رسد. چوبی که برای انجام این کار انتخاب می کنید، باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد. برای انجام این کار می توانید از تخته های چندلا برای بدنه و طبقه های کتابخانه استفاده نمایید. با این حال انتخاب چوب با توجه به میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، می تواند متغیر باشد.

مرحله سوم

در مرحله سوم، به یک اره مناسب برای برش تخته ها احتیاج است. در صورت دسترسی، بهتر است از اره کمانه ای استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید از مهارت کافی برخوردار باشید. در غیر این صورت بهتر است از یک متخصص در این زمینه یاری بگیرید. حالا نوبت به برش تخته ها بر اساس اندازه های دلخواه می رسد. برای برش تخته ها بهتر است از یک خرک یا میزی که بتوان تخته ها را بر روی آن قرار داد، بهره ببرید.

مرحله چهارم

در این مرحله و پس از برش تخته ها، با استفاده از یک دریل سوراخ هایی برای تنظیم قفسه بندی بر روی تخته ها ایجاد نمایید. برای انجام این کار می توانید از تخته های جا اندازی بهره ببرید. استفاده از این تخته ها به شما یاری می نماید که سوراخ ها را در جای دقیق اجرا کنید. هم چنین در این مرحله پنل پشتی کتابخانه نیز باید نصب گردد. توجه داشته باشید استفاده از پنل پشتی می تواند نمای زیباتری برای کتابخانه ایجاد نموده و و از رفتن رنگ دیوار پشت کتابخانه و آسیب رسیدن به آن نیز جلوگیری به عمل آورد.

مرحله پنجم

پس از سوراخ کردن تخته ها نوبت به وصل کردن آن ها به یکدیگر می رسد. از قطعه هایی به منظور مستحکم کردن طبقه ها استفاده نمایید. از این قطعه ها در مرکز و زیر شلف ها استفاده می گردد. پس از آن طبقه مرکزی و پایینی شلف را در محل خود قرار دهید. سپس سایر طبقه ها را نیز در جای خود قرار دهید.

مرحله ششم

پس از قرارگیری طبقه ها در جای خود، در این مرحله با استفاده از یک سمباده مناسب، سطح کتابخانه را سمباده بزنید. انجام این کار برای زیبایی هرچه بیش تر کتابخانه انجام می گردد. برای دستیابی به نتیجه بهتر می توانید از ورقه های سمباده با درجه سختی 150 استفاده نمایید. برای انجام این کار تمام قسمت های کتابخانه را سمباده بزنید.

مرحله هفتم

این مرحله، آخرین مرحله ساخت کتابخانه می باشد. در این مرحله از یک لایه محافظ مانند رنگ یا سیلر بر روی کتابخانه بهره ببرید. برای رنگ آمیزی کتابخانه، ابتدا از یک لایه پرایمر استفاده نموده و سپس نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. استفاده از پرایمر سبب می گردد رنگ بهتر جذب چوب گردد. در ابتدا از یک لایه پرایمر استفاده نموده و اجازه دهید خشک گردد. پس از آن به آرامی بر روی آن سمباده بزنید تا سطحی یکدست ایجاد گردد. پس از آن از یک لایه رنگ بر روی آن استفاده نمایید. پس از این که در مرحله اول رنگ خشک شد، دوباره سمباده بزنید.

اگر تمایل به استفاده از رنگ روشن برای رنگ آمیزی کتابخانه دارید، بهتر است از پرایمر سفید استفاده نمایید. در مقابل اگر در نظر دارید از رنگ تیره برای رنگ آمیزی کتابخانه استفاده نمایید، پرایمر خاکستری رنگ گزینه مناسبی است. برای رنگ آمیزی بهتر است از دو یا سه لایه رنگ استفاده نمایید. اما توجه نمایید که قبل از آغاز هر مرحله باید اجازه دهید لایه زیرین خشک شده، آن زا سمباده بزنید و سپس دوباره آن را رنگ آمیزی کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 692

به "آموزش ساخت کتابخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت کتابخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید