شروع کوچ پاییزه عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب به منطقه ها قشلاقی

به گزارش گفتمان برتر، مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب از شروع کوچ پاییزه عشایر این شهرستان ها باتوجه به سردشدن تدریجی هوا به منطقه ها قشلاقی و گرمسیر غرب کرمانشاه اطلاع داد .

شروع کوچ پاییزه عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب به منطقه ها قشلاقی

صادقی مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت : جمعیت عشایر کوچ رو قصرشیرین 800 خانوار با چهار هزار نفر جمعیت و عشایر سرپل ذهاب 500 خانوار در قالب 2 هزار و 500نفر است.

وی اظهارداشت: از عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب می توان به ایلات و طوایف خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند، قلعه شاهین و ثلاث باباجانی نام برد که در منطقه ها سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستا های کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد مستقر می شوند.

مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجموع بیش از 250هزار راس دام دارند که 130 هزار راس آن متعلق به عشایر قصرشیرین و 120 هزار راس متعلق به عشایر سرپل ذهاب است.

صادقی گفت: عشایر قصرشیرین در مجموع سالیانه یک هزار و 172 تن گوشت، 321 تن پشم و 341تن شیر و عشایر سرپل ذهاب نیز با در اختیار داشتن 2 هزار و 615 تن گوشت، 341 تن شیر و 321 تن الیاف فراوری می نمایند.

مدیر امور عشایری شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب افزود: توزیع نفت سفید، تهیه مواد خوراکی، مواد شوینده، آرد و تعمیر و بازسازی راه روستایی و ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش از خدماتی است که از سوی این نهاد به عشایر منطقه ارایه می گردد.

صادقی از رانندگان خواست با توجه به شروع کوچ عشایر و عبور آن ها از راه های حوزه استحفاظی، قوانین هدایت و رانندگی را رعایت نمایند تا از حوادث ناگوار جلوگیری گردد

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2083

به "شروع کوچ پاییزه عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب به منطقه ها قشلاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کوچ پاییزه عشایر قصرشیرین و سرپل ذهاب به منطقه ها قشلاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید