LG با ال جی G8X می گوید نمایشگر دوم بهتر از نمایشگر تاشو است!

به گزارش گفتمان برتر، در سایه سامسونگ و معرفی دوباره گلکسی فولد، حالا ال جی فرصت را غنیمت شمرده و در نمایشگاه IFA 2019، پرچمدار جدید خود یعنی ال جی G8X را معرفی نموده است. نکته جالب درباره این گوشی این است که ال جی عقیده دارد، چیزی که ما به آن احتیاج داریم، نمایشگر دوم است و نه نمایشگرهای تاشو!

LG با ال جی G8X می گوید نمایشگر دوم بهتر از نمایشگر تاشو است!

به همین دلیل، هر خبری که در رابطه با معرفی ال جی G8X ThinQ بخوانید و ببینید، در کنار آن نمایشگر دومی را هم می بینید که به آن وصل شده است. این ایده Dual Screen را اولین بار ال جی اوایل سال جاری و در کره جنوبی و با گوشی V50 معرفی کرد. ال جی می گوید که از آن موقع تا حالا سعی داشته این ایده را بهتر و بهتر کند و فکر می نماید قبل از اینکه گوشی هایی با نمایشگر تاشو تبدیل به چیزی عادی شوند، نمایشگر دوم می تواند بهترین گزینه باشد.

نمایشگر دوم ال جی G8X به یاری پورت USB-C به این گوشی وصل می گردد. پیش از این در گوشی V50 از پین هایی طلایی رنگ در بخش پشتی گوشی استفاده شده بود تا نمایشگر دوم به گوشی وصل گردد اما حالا به نظر می رسد پورت USB-C گزینه بهتری است. نمایشگر دوم این گوشی نیز دقیقا هم اندازه نمایشگر اصلی ال جی G8X است. این یعنی هم نمایشگر گوشی و هم نمایشگر دوم، پنلی 6.4 اینچی هستند که رزولوشن FHD+ دارند و از نوع OLED هم هستند.

لولای نمایشگر دوم نیز نسبت به آن چیزی که در V50 دیدیم، بسیار بهتر شده و حالا نمایشگر می تواند به صورت کامل بچرخد و به پشت گوشی متصل گردد. تجربه استفاده از دو نمایشگر و باز کردن دو اپلیکیشن مجزا نیز، بهترین بخش این نمایشگر دوم است. در ادامه حتما به ویژگی های بیشتر این نمایشگر خواهیم پرداخت.

نویسنده ورج ساعاتی را با این گوشی کار نموده و از تجربه خود از نمایشگر دوم در گوشی ال جی G8X نوشته است. درواقع او فکر می نماید اگر اپلیکیشن های مختلفی با این نمایشگر دوم سازگار باشند، می توان به استفاده از چنین چیزی فکر کرد. اگر کمی از عقب تر نگاه کنیم، سامسونگ به یاری ویژگی DeX درواقع به کاربران خود اجازه می دهد که هرموقع احتیاج به تجربه نمایشگری بزرگ تر دارند، گوشی خود را با یک کابل به مانیتور وصل نمایند و تجربه ای شبیه به کامپیوترها را با همان گوشی داشته باشند. ال جی اما اینطور فکر نمی نماید و عقیده دارد نمایشگر دوم کافی است تا کاربر را از احتیاج به تجربه ای شبیه به دسکتاپ، بی احتیاج کند. هرزمان هم که از نمایشگر دوم خسته شد، از آن جایی که این نمایشگر درواقع یک قاب است، می تواند آن را از گوشی جدا کند و با گوشی ظریف و جذاب روبرو گردد. این ایده جدید است و قطعا به خاطر کوشش برای به ثمر نشاندن آن باید به ال جی تبریک بگوییم اما اینکه چقدر کاربردی خواهد بود و کاربران را به خود جذب می نماید، تنها به واسطه زمان معین خواهد شد.

تا الان مدام درباره نمایشگر دوم گفتیم چراکه فکر می کنیم خود ال جی G8X داستان کم اهمیت تری است. این گوشی پرچمدار سال 2019 ال جی به حساب می آید و بعضی از ویژگی های G8 که اوایل سال آمده بود، از آن حذف شده است. از جمله این ویژگی ها می توانیم به بلندگوی زیر نمایشگر و دوربین ToF در بخش جلویی اشاره کنیم. جدا از حذف شدن آن ها، دیگر معینات تقریبا یکسان هستند که این یعنی همچنان پردازنده اسنپدراگن 855 در کنار 128 گیگابایت حافظه رم و 6 گیگابایت حافظه داخلی، در این گوشی حاضر هستند. اصلا بگذارید معینات این گوشی را به صورت لیست وار آنالیز کنیم:

  • نمایشگر 6.4 اینچی OLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 19.5 به 9
  • جک هدفون با 32-bit Hi-Fi Dac
  • بلندگوهای استریو که هر کدام 1.2 وات خروجی صدا دارند
  • سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر
  • باتری 4000 میلی آمپری
  • پشتیبانی از تکنولوژی Fast Charge 4.0 و پشتیبانی از شارژ بی سیم
  • دکمه اختصاصی برای گوگل اسیستنت
  • استاندارد MIL-STD810G

برای دوربین های اصلی، مثل ال جی G8 در این گوشی هم شاهد دو دوربین هستیم. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین دوم 13 مگاپیکسلی که اولترا واید است. دوربین سلفی این گوشی که در بریدگی نمایشگر قرار گرفته نیز 32 مگاپیکسلی است که با تکنولوژی ترکیب پیکسل ها، سلفی هایی هشت مگاپیکسلی و شارپ تحویل می دهد. جدا از سخت افزار دوربین ها، ال جی در بخش نرم افزاری هم روی این دوربین ها کار نموده است. حالت AI Action در اپلیکیشن دوربین این گوشی، به کاربر این امکان را می دهد تا از اشیایی که به سرعت در حال حرکت هستند، با سرعت شاتر سریع تری تا 1/480 ثانیه عکس بگیرد تا سوژه شارپ بماند. لرزشگیر دوربین در فیلم برداری هم در بخش سنسور، قوی تر شده است. یک ویزگی جدید و البته عجیب هم در اپلیکیشن دوربین این گوشی، ASMR است که حساسیت میکروفون ها را سه برابر حالت نرمال می نماید که هیچ ایده ای نداریم چرا باید این ویژگی کاربردی باشد!

و اما نمایشگر دوم

حالا که با خود ال جی G8X آشنا شدید، بگذارید بیشتر از نمایشگر دوم و کاربرد های آن برای شما بگوییم. در وحله اول که قطعا می توانید کارهایی مثل تماشای یوتیوب و نت فلیکس با یک نمایشگر و مرور کردن وب یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی با نمایشگر دیگر را داشته باشید. ال جی فکر می نماید این نمایشگر دوم مخصوصا برای رانندگان تاکسی های اینترنتی کاربردی است که می توانند در یک صفحه نقشه را داشته باشند و در صفحه دیگر، هر چیز کاربردی که می خواهند ببینند.

قبل از اینکه بخواهیم جلوتر برویم، بگذارید به بریدگی ها اشاره کنیم! با وصل کردن نمایشگر دوم به ال جی G8X شما صاحب دو ناچ یا بریدگی می شوید! اگرچه هیچ چیزی در بریدگی نمایشگر دوم ال جی G8X قرار نگرفته اما ال جی می گوید این کار را صرفا برای به وجود آوردن تقارن انجام داده است. البته بعید هم نیست دلیل آن این باشد که ال جی نمی خواسته نمایشگرهایی بدون بریدگی هم سفارش بدهد و در نتیجه هزینه نهایی فراوری نمایشگر دوم را کاهش داده است. قطعا ما فکر می کنیم داشتن ناچ بدون هیچ سنسور و دوربینی در نمایشگر دوم، ایده دیوانه واری است اما هرچه هست، باید آن را بپذیرید.

فعال کردن نمایشگر دوم، کاملا ساده است. کافی است گوشی را در درون قاب این نمایشگر قرار دهید و سپس از منوی Quick Setting، نمایشگر دوم را فعال کنید. اگر بخواهید می توانید یک اپلیکیشن مثل یوتیوب را هم انتخاب کنید تا هر موقع نمایشگر دوم روشن می گردد، این اپلیکیشن باز گردد.

اپلیکیشن های اختصاصی ال جی می توانند به صورت همزمان از نمایشگر اصلی و نمایشگر دوم استفاده نمایند. برای مثال می توانید دوربین سلفی را فعال کنید و گوشی را به فرد دیگری بدهید تا از شما عکس بگیرد. اینطوری هم او می تواند ببیند چه عکسی دارد می گیرد و هم شما می توانید خودتان را در صفحه اصلی گوشی ببینید. یا حتی اگر دارید یک ایمیل بلندبالا و طولانی می نویسید، می توانید کل نمایشگر دوم را به کیبرد تبدیل کنید و در نمایشگر اصلی گوشی، متن ایمیل را ببینید؛ چیزی شبیه به یک مینی لپ تاپ. ویژگی هایی این چنینی در اپلیکیشن های ال جی وجود دارد که کاربران می توانند از آن ها استفاده نمایند.

اما پشتیبانی از نمایشگر دوم در اپلیکیشن های جانبی، تقریبا وجود ندارد و انتظار هم نداشته باشید که شرکت های مختلف اپلیکیشن خود را برای نمایشگر دوم این گوشی بهینه نمایند. خود ال جی توانسته برای مثال اپلیکیشن گوگل کروم را برای این نمایشگر بهینه کند تا بتوانید یک صفحه وب را به صورت عریض در هر دو نمایشگر ببینید اما تجربه چندان جالبی نیست چراکه حاشیه ای بزرگ بین دو صفحه قرار می گیرد. ال جی حتی یک مرورگر اختصاصی وب هم برای این گوشی ساخته که می توان با آن دو صفحه وب را در دو نمایشگر باز کرد. جدا از این موارد، همچنان می توانید دو اپلیکیشن مختلف را در دو نمایشگر ببینید که این تنها دلیلی است که می توانید به خاطرش سراغ ال جی G8X بروید.

تنها نکته ای که باقی مانده، این است که می توانید از نمایشگر دوم به عنوان کنترلر بازی هایی مثل فورت نایت بهره ببرید. درواقع بازی هایی که از Android Controller API پشتیبانی نمایند، می توانند از این ویژگی در ال جی G8X هم پشتیبانی نمایند که نمایشگر دوم، تبدیل به کنترلر بازی بگردد.

در نهایت، این ایده اگرچه می تواند جذاب باشد اما انتظار نداشته باشید که توجه توسعه دهندگان را به سمت خود جلب کند. این گوشی و نمایشگر دوم آن، قرار است در سه ماهه پایانی سال عرضه شوند و قیمت آن ها نیز در زمان عرضه اعلام خواهد شد. شما درباره این گوشی چه فکر می کنید؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 297

به "LG با ال جی G8X می گوید نمایشگر دوم بهتر از نمایشگر تاشو است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "LG با ال جی G8X می گوید نمایشگر دوم بهتر از نمایشگر تاشو است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید