گوترش: شرایطِ لیبی مایه ننگ است

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به رغم اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی مبنی بر اراده واقعی نیروهای درگیر در لیبی برای تضمین آتش بس پایدار در این کشور، آنتونیو گوترش روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری شرایط کنونی در لیبی را مایه ننگ خواند.

گوترش: شرایطِ لیبی مایه ننگ است

دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از کشورهایی که ماه گذشته با هدف ادعایی پیشرفت در تبادل نظرهای صلح لیبی در نشست برلین شرکت نموده بودند، گفت: من عمیقاً از آنچه که در لیبی روی می دهد، سرخورده و مأیوس شده ام.

گوترش در ادامه اضافه نمود: آنها [کشورهای شرکت کننده] به عدم دخالت در فرآیند [صلح] لیبی و همچنین به عدم ارسال تسلیحات و عدم شرکت در درگیریها متعهد شدند. اما حقیقت این است که تحریم (تسلیحاتی) شورای امنیت همچنان زیرپا گذاشته می گردد.

با این حال او کوشش های غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در امور لیبی برای میانجی گری را تنها خبر خوبی خواند که این روزها به گوش می رسد.

گفتنی است که سلامه اوایل روز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگاران گفت که میان طرف های درگیر در جنگ داخلی لیبی، اراده ای واقعی برای شروع مذاکره وجود دارد؛ با این حال وی تأکید کرد که تحریم تسلیحاتی همچنان از سوی دو طرف درگیر نقض می گردد و اینکه نیروهای مزدور و تسلیحات همچنان از راه آسمان و دریا وارد لیبی می شوند.

گفتنی است که اقدامات ارتش ملی لیبی علیه مناطق مسکونی این کشور همچنان ادامه دارد؛ به طوری که شبه نظامیان هم پیمان خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی در روز گذشته یکی از مناطق مسکونی در جنوب طرابلس پایتخت این کشور را بمباران کردند.

سازمان ملل نیز روز گذشته از شروع نشست کمیته نظامی 5+5 در راستای حل و فصل بحران لیبی در شهر ژنو خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 684

به "گوترش: شرایطِ لیبی مایه ننگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: شرایطِ لیبی مایه ننگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید