کشف 70 سکه در صومعه مخروبه ، عکس

به گزارش گفتمان برتر، باستان شناسان در نزدیکی صومعه ای که بین 7 تا 8 قرن پیش مشرف به دریاچه تیزا در مجارستان ساخته شده بود، 70 سکه و تعدادی ظرف عتیقه کشف کردنده اند. به نظر می رسد این گنجینه، بخشی از آیین خاکسپاری را تشکیل می داده است.

کشف 70 سکه در صومعه مخروبه ، عکس

تینا مزدکی: در پروژه ای تحقیقاتی که با راهنمایی موسسه ملی باستان شناسی مجارستان در نزدیکی دریاچه تیزا انجام شد، مجموعه نقره قرن چهاردهمی و گنجینه ای از 70 سکه نقره کشف شد. سال 2023، کارشناسان موسسه ملی باستان شناسی مجارستان، نخستین بقایای کلیسای صومعه را کشف نموده بودند. سال گذشته بخش های مختلف کلیسای صومعه نیز کشف شد و محققان بنای اولیه کلیسا را نیز پیدا کردند.

کشف ویژه ای که در حفاری سال جاری انجام شد، مجموعه ای بود که در زمان دفن در دست متوفی بود. این مجموعه شامل ظروف تجملاتی متعلق به قرن سیزدهم یا چهاردهم میلادی (7 تا 8 قرن پیش) شامل یک جام و یک ظرف نقره بود. اگرچه مطالعات زیادی برای تائید یافته ها احتیاج است، اما گمان می رود که چنین شکل تدفینی، بخشی از مراسم خاک سپاری بوده است.

پژوهش ها نتایج چشمگیر دیگری نیز به همراه داشت. یکی از نقاط عطف این کار شناسایی مکان های کلیدی نبرد 1596 در نزدیکی Mezőkeresztes و جمع آوری و تفسیر مصنوعات مربوط به نبرد است.

باستان شناسان گنجینه ای متشکل از 70 سکه نقره یک پنی وین (دینار) پیدانموده اند. قدمت این گنج پنهان به قرن های 13 تا 14 بازمی شود. این نوع سکه به وسیله شاهزادگان اتریشی، نه تنها از ضرابخانه های وین، بلکه از دیگر ضرابخانه ها صادر می شدند. به علت روابط تجاری فشرده، در سال های 1200 و 1300 این سکه ها به قلمرو پادشاهی مجارستان نیز کشیده شد.

منبع: arkeonews

54323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2231

به "کشف 70 سکه در صومعه مخروبه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 70 سکه در صومعه مخروبه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید