تور لحظه آخری ارزان ترکیه: منظره مبادلات 30 میلیارد دلاری با ترکیه با راه اندازی پایانه مرزی رازی

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بهره برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان غربی را گام مهمی در راستای تحقق منظره مبادلات 30 میلیارد دلاری با کشور ترکیه اسم کرد.

تور لحظه آخری ارزان ترکیه: منظره مبادلات 30 میلیارد دلاری با ترکیه با راه اندازی پایانه مرزی رازی

بهترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد تیموری، معاون برنامه ریزی این سازمان در جلسه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با شرکت مدیران کل دفتر فناوری و اطلاعات و دفتر فنی و امور پیمان های این سازمان بهره برداری از طرح جامع انتهاه رازی شهرستان خوی در آذربایجان غربی را گام مهمی در راستای تحقق منظره مبادلات 30 میلیارد دلاری با کشور ترکیه اسم کرد و گفت: طرح جامع این انتهاه مرزی با پیشرفت فیزیکی 77 درصدی به اسم یکی از انتهاه های مرزی زمینی مهم کشور و یکی از دروازه های اصلی ورود ایران به اروپا است که از نظر ریالی هم پیشرفت نزدیک به 83 درصدی دارد.

وی گفت: این انتهاه مرزی یکی از انتهاه های شکیل کشور به تعداد می رود که به جهت توپوگرافی منطقه شاهد تجمیع سالن های تجاری و مسافری در یک ساختمان با مساحتی بالغ بر 9 هزار مترمربع را شاهد هستیم.

تیموری ادامه داد: آذربایجان غربی بیشترین تعداد مرزهای زمینی کشور در خود را داراست که براین اساس و با توجه به مدیریت مناسب شاهد سرمایه گذاری بالایی برای ساخت و ساز در این مبادی ورودی و خروجی و توجه ویژه سازمان به کیفی سازی خدمات، تسهیل تردد و کاهش زمان انتظار در انتهاه های مرزی هستیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سرعت بخشی به پروژه راهسازی راستا منتهی به انتهاه مرزی رازی را ضروری دانست و اظهار کرد: جلب رضایت عمومی، افزایش مبادلات مرزی و انتخاب این مرز باسم راستا حمل و نقل کالاهای ترانزیتی نیازمند داشتن جاده ای ایمن، عریض و منطبق بر شاخصه های راه بین المللی و ترانزیتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بعلاوه در این جلسه با معرفی کلیاتی از شرایط زیرساخت های جاده ای، شرایط ناوگان جاده ای و پرسنل این اداره کل گفت: استان آذربایجان غربی دارای 956 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، 2233کیلومتر راه فرعی و 7978 کیلومتر راه روستایی است.

ارسلان شکری اضافه نمود : تعداد ناوگان فعال باری استان 3359 دستگاه با میانه عمر 14.77 است که طبق آمار تا انتها سال گذشته 31969 راننده مسافری و 3919 راننده باری در ناوگان حمل ونقل جاده ای استان مشغول به فعالیت بوده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 704 پرسنل رسمی، پیمانی، جاری و طرح در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مشغول فعالیت است، گفت: این تعداد پرسنل در معاونت ها و بخش های مختلف این اداره کل به خدمت رسانی مشغول و فعال هستند که از جمله می توان به فعالیت در ستاد، ادارات شهرستانی، انتهاه های مرزی و راهدارخانه های استان اشاره کرد.

بازدید از طرح جامع انتهاه مرزی رازی در شهرستان خوی، بازدید از مرز کاپی کوی کشور ترکیه باسم مرز مقابل رازی و آنالیز فرایند پیشرفت عملیات عمرانی ساختمان انتهاه مرزی رازی با مشاور و پیمانکار مربوطه از دیگر برنامه های این سفر بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1735

به "تور لحظه آخری ارزان ترکیه: منظره مبادلات 30 میلیارد دلاری با ترکیه با راه اندازی پایانه مرزی رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری ارزان ترکیه: منظره مبادلات 30 میلیارد دلاری با ترکیه با راه اندازی پایانه مرزی رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید