واگذاری 30 کودک بی سرپرست در کرمانشاه به فرزندخواندگی

به گزارش گفتمان برتر، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری 30 کودک بی سرپرست در کرمانشاه به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شد.

واگذاری 30 کودک بی سرپرست در کرمانشاه به فرزندخواندگی

به گزارش خبرنگاران، فاطمه رضوان مدنی در دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک که امروز(یازدهم مهر) با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و فعالین عرصه حقوق کودک استان کرمانشاه برگزارشد، به اجرای طرح های غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب بچه ها استان توسط اداره کل بهزیستی طی نیمه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در بحث غربالگری بینایی که تا بچه ها شش ساله را در برمی گیرد، در راستای پیشگیری از تنبلی چشم 20 هزار کودک را غربالگری کردیم که از این تعداد 1435 مشکوک به اختلال بینایی بودند.

وی همچنین به انجام غربالگری شنوایی روی 12 هزار و 536 کودک یک ماهه در استان اشاره نمود و اضافه کرد: انجام این غربالگری منجربه این شد تا برای 115 نفر از این بچه ها سمعک تجویر کنیم.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه اعلام نمود: سهمیه سالانه اختصاصی به استان کرمانشاه برای غربالگری اضطراب بچه ها 12 هزار نفر است که در مهد کودک ها درحال انجام آن هستیم.

وی در ادامه اعلام نمود: همچنین در شش ماهه سال جاری 30 کودک بی سرپرست در کرمانشاه به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شدند.

رضوان مدنی در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از تعداد تماس های گرفته شده در این مدت با مرکز 123 استان ارائه کرد و گفت: نزدیک به 77 درصد از این تماس ها گزارشات مربوط به مسامحه و غفلت والدین از فرزندانشان و شش درصد هم مربوط به کودک آزاری بوده است.

وی همچنین به معضل وجود بچه ها کار دراستان هم اشاره نمود و گفت: درحال حاضر نزدیک 800 تا 1000 کودک کار شناسایی شده در استان داریم که بصورت نیمه وقت و تمام وقت مشغول به کار هستند.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه هم در این نشست، بابیان اینکه حقوق کیفری آخرین ابزار برای اداره جامعه است، گفت: تا آنجایی که می توانیم نباید از این ابزار استفاده کنیم و باید به سمت غیرقضایی و سازشی کردن دعاوی برویم.

وی اعلام نمود: نه تنها در حوزه بچه ها بزهکار بلکه در خصوص سایر بزهکاران جامعه هم به دنبال پیشگیری هستیم و این رویکرد را مورد توجه جدی قرار داده ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید نمود: قوه قضائیه حمایت های خوبی از حقوق اطفال و نوجوانان بزهکار در احکام کیفری دارد که باید در بخش پساکیفری هم در این زمینه ورودهایی انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 352

به "واگذاری 30 کودک بی سرپرست در کرمانشاه به فرزندخواندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 30 کودک بی سرپرست در کرمانشاه به فرزندخواندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید