هنرنمایی تازۀ جیم کری در سونیک خارپشت 2

به گزارش گفتمان برتر، اولین فیلم سونیک خارپشت اوایل سال 2020 به نمایش عایدی و با وجود اینکه در ابتدا طرفداران از طراحی شخصیت کامپیوتری فیلم (یعنی خود سونیک خارپشت) راضی نبودند، عملکرد فیلم در گیشه خیلی بهتر از آن چیزی بود که انتظار می رفت. سونیک به ششمین فیلم پرفروش سال و پرفروش ترین فیلم ساخته شده بر اساس بازی های ویدئویی تبدیل شد.

هنرنمایی تازۀ جیم کری در سونیک خارپشت 2

به گزارش خبرنگاران؛ حالا بعد از دو سال انتظار ها به انتها رسیده و دنبالۀ فیلم از راه رسیده است. برای هواداران دوآتشۀ این قهرمان آبی خیلی کار سختی نبود که از روی سرنخ های قسمت اول حدس بزنند که در دنبالۀ فیلم شاهد چه چیز هایی خواهیم بود.

این فیلم شاید هیچ خلاقیت عجیب و غریب یا ابداع شگفت انگیزی نداشته باشد، اما به خاطر صحنه های اکشن مجذوب نماینده و شوخی ها و حاضرجوابی های شیرین سونیک، فیلم دوست داشتنی ای برای خانواده ها خواهد بود و بخصوص مخاطبان کم سن و سال تر را جذب خودش خواهد نمود.

ماجرای فیلم دقیقا از انتهای فیلم قبلی شروع می گردد. سونیک به همراه دو دوست تازه اش تام (جیمز مارسدن) و مدی (تیکا سامپتر) در گرین هیلز زندگی می نماید. سونیک که به سبک زندگی خیلی سریع تری عادت دارد، شب ها در پی ماجراجویی از خانه بیرون می زند تا به نوعی قهرمان شهر باشد.

اما همه چیز درست پیش نمی رود. در یکی از تعقیب و گریز ها جان عده ای از شهفرایندان به خطر می افتد. این باعث می گردد که رابطۀ مدی و تام با سونیک یک جور هایی شکرآب گردد. اما وقتی آن ها برای شرکت در مرنام عروسی خواهر مدی به سفری دو روزه می فرایند، سونیک دوباره سعی می نماید قهرمان بودن خودش را اثبات کند.

در این فیلم تمرکز زیادی بر رابطۀ سونیک با مدی و تام شده است و فراز و نشیب عاطفی میان آن ها نقش مهمی در داستان بازی می نماید. آن دو نفر سعی می نمایند کاری نمایند که سونیک رفتار مسئولانه تری داشته باشد و به او گوشزد می نمایند که هنوز فقط یک بچه است و سونیک هم در پی اثبات کردن خودش است.

اما این روابط عاطفی خانوادگی خیلی قانع نماینده از کار درنیامده است. نه شخصیت سونیک آن طوری است که بگردد او را تحت نوعی راهنمایی و حمایت خانوادگی تصور کرد و نه تام و مدی در این مورد چندان جدی به نظر می رسند.

وقتی سونیک در خانه تنها می ماند، دکتر روبوتنیک (جیم کری) فرصت پیدا می نماید که بالاخره او را به دام بیاندازد. این بار دکتر روبوتنیک یک همدست شرور هم دارد به نام ناکلز. ناکلز (با صداپیشگی ادریس البا) یک اکیدنۀ قرمزرنگ است که در جستجوی زمرد بزرگ به زمین آمده است؛ جواهری که نیروی خارق العاده ای دارد و با آن می گردد کل جهان را کنترل کرد. اما از اینطرف سونیک هم بدون یار نمی ماند. روباه زرد کوچکی به نام تیلز به یاری سونیک می آید تا در جستجوی زمرد او را همراهی کند و نگذارند که جواهر به دست دکتر روبوتنیک و ناکلز بیافتد.

این جستجوی پرهیجان و ماجراجویانه در پی زمرد بزرگ، سونیک و دوستش را به هاوایی می کشاند؛ همان جایی که عروسی خواهر مدی در آن برگزار می گردد؛ در حالیکه روبوتنیک و ناکلز هم در تعقیب آن ها هستند. ساختار داستانی فیلم خیلی ساده است، اما سازندگان فیلم این سادگی را با صحنه های اکشن پر سر و صدا که پشت سر هم اتفاق می افتند پوشش داده اند.

اما برترین نقطۀ قوت این فیلم جیم کری است که در این جا هم مثل همواره به برترین نحو از زبان بدن و عضلات صورتش برای ایجاد شوخی های فیزیکی استفاده می نماید. حضور نسبتا کمرنگ تر شخصیت های مدی و تام در این قسمت فضای بیشتری برای بازی جیم کری فراهم نموده و او به خوبی از این فضا استفاده نموده تا خاطرۀ برترین کمدی هایش را دوباره زنده کند. صداپیشه های شخصیت های کارتونی هم کارشان را فوق العاده انجام داده اند. این ترکیبی است که با بازی خوب مارسدن و سامپتر تکمیل شده است.

  • کارگردان: جف فاولر (Jeff Fowler)
  • فیلم نامه نویسان: پت کیسی (Pat Casey)، جاش میلر (Josh Miller)
  • بازیگران: جیم کری (Jimm Carrey)، جیمز مارسدن (James Marsden)، تیکا سامپتر (Tika Sumpter) و دیگران
منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1979

به "هنرنمایی تازۀ جیم کری در سونیک خارپشت 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرنمایی تازۀ جیم کری در سونیک خارپشت 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید