هزینه ساخت اپلیکیشن در ایران چقدر است؟

به گزارش گفتمان برتر، روزنامه شهروند: مشتریان همیشه از مقدار هزینه ای که برای طراحی و ساخت یک اپلیکیشن باید بپردازند، تعجب می کنند. قیمت پایین و کیفیت بالا همان چیزی است که همه به دنبال آن هستند؛ چه از انگلستان، ایالات متحده آمریکا، هند یا از اوکراین یا در ایران. همه برنامه نویسان این نکته را خوب می دانند، زیرا اپلیکیشن های iOS و اندروید را برای شرکت و مشتریان مختلف راه اندازی کرده اند. نیازی به گفتن نیست، هزینه و تعرفه طراحی اپلیکیشن تلفن همراه به طور گسترده ای متفاوت است.

هزینه ساخت اپلیکیشن در ایران چقدر است؟

چه مواردی قیمت طراحی اپلیکیشن را تحت تأثیر قرار می دهد؟

برآورد قیمت طراحی اپلیکیشن بستگی به عوامل مختلف و تعداد ساعات کاری دارد. هزینه طراحی اپلیکیشن بستگی به تعدادی از عوامل مورد نیاز برای موفقیت اپلیکیشن دارد و شامل طراحی ایده، نوع و پیچیدگی محصول و پشتیبانی پس از انتشار است.

بسته به موارد مورد نیاز پروژه، یک تیم طراحی می تواند با تعداد پایه گسترش یابد. تیم طراحی شامل مدیر پروژه، طراح UI / UX، حداقل دو برنامه نویس و یک مهندس تضمین کیفیت است. اگر برنامه نیاز به یک زیرساخت برای توسعه محتوای اپلیکیشن داشته باشد ، پس باید یک توسعه دهنده محتوا نیز به تیم ملحق شود.

عوامل تاثیرگذار بر تعرفه طراحی اپلیکیشن

  • پیچیدگی فنی
  • تعداد دستگاه ها و سیستم عامل
  • طرح های سفارشی و انیمیشن ها

پیچیدگی فنی

میلیون ها ویژگی وجود دارد که پیچیدگی فنی را به پروژه می افزاید. برخی از رایج ترین ویژگی ها عبارتند از: یکپارچگی شخص ثالث (به عنوان مثال، برای پیاده سازی ویژگی های پرداخت ما می توانیم با خدماتی مانند Stripe یا Braintree آن را ادغام کنیم. اضافه کردن قابلیت های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به یک اپلیکیشن می تواند با فیس بوک، توییتر، + Google و سایر API های شبکه اجتماعی انجام شود)، توسعه پنل مدیریت (یک ابزار بسیار مفید است که باعث می شود برنامه های کاربردی، مدیریت کاربران و محتوا، مشاهده آمار و... در دسترس قرار بگیرد)، خرید درون برنامه (انواع مختلفی از خرید در اپلیکیشن مانند خرید کالاهای مجازی با قابلیت های اضافی وجود دارند) و استفاده از اجزای سخت افزاری (پیداکردن رویکرد مناسب برای هر دستگاه و بررسی اینکه چگونه اجزای سخت افزاری مختلف با نرم افزار ارتباط برقرار کنند، هزینه های توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل را افزایش می دهد).

تعداد دستگاه ها و سیستم عامل

هنگامی که یک اپلیکیشن iOS ساخته می شود، باید پس از هربار آپدیت، اپلیکیشن به روز رسانی شود و سازگار با نسخه های جدید عرضه شود.

اما برای اپلیکیشن های آندروید طراحی اپلیکیشن متنوع تر است و سه عامل بر هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید تاثیر می گذارند:

  • چه تعداد دستگاه و سیستم عاملی را پشتیبانی کند. هرچه تعداد دستگاه های مورد پشتیبانی اپلیکیشن بیشتر باشد، به دلیل زمان صرف شده برای تطبیق اپلیکیشن روی اندازه های مختلف صفحه نمایش، مشخصات سخت افزاری و تست برنامه، قیمت طراحی اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد.
  • دستگاه های خاص برای یک بازار مشخص با توجه به تقسیم بازار اندروید ممکن است هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید از قیمت ساخت اپلیکیشن iOS فراتر رود.

طرح های سفارشی و انیمیشن ها

رابط کاربری سفارشی برای پیاده سازی بسیار پیچیده است، بنابراین هزینه بالاتر از قیمت طراحی با اجزای استاندارد خواهد بود. شما می توانید برای پایین تربردن هزینه طراحی طرح ها و انیمیشن های استاندارد را انتخاب کنید.

با توجه به نکاتی که مطرح می شود، می توان ساخت یک اپلیکیشن را قیمت گذاری کرد. بسیاری از شرکت های ساخت اپلیکیشن برای اپلیکیشن ها با کاربری مختلف مبالغ متفاوتی هم می گیرند. در واقع اپلیکیشن هایی که رابط کاربری ساده تری دارند را می توان حتی با مبلغ 2 میلیون تومان ساخت، اما به عنوان مثال حالا که بازار اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی داغ است، برای ساخت چنین اپ هایی از حدود 40 میلیون تومان پول می گیرند اما انتهای این رقم مشخص نیست. برای ساخت اپلیکیشن اول باید به نکات بالا دقت کنید و ببینید چه مواردی را لازم دارید و بعد برای ساخت آن اقدام کنید. البته این را هم درنظر بگیرید که اگر اطلاعات کافی از اپ ها نداشته باشید، به راحتی سرتان کلاه می رود و شرکت های ساخت اپلیکیشن با فن هایی که بلدند و اصطلاحاتی که به کار می برند، می توانند به راحتی شما را گول بزنند.

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 153

به "هزینه ساخت اپلیکیشن در ایران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت اپلیکیشن در ایران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید