نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد برگزار می گردد

به گزارش گفتمان برتر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری نشست های تخصصی با موضوع مرمت، باستان شناسی و آنالیز چالش ها و فرصت های میراث فرهنگی استان اطلاع داد.

نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: این نشست های تخصصی با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان استانی و به مناسبت هفته میراث فرهنگی در محل تالار عمارت مفخم برگزار می گردد.

مستوفیان افزود: چالش ها و فرصت های میراث فرهنگی، گزارش فعالیت های مطالعاتی و مرمتی کاروانسرای قلی، معرفی و نگهداری بافت تاریخی روستایی، گزارش فعالیت های مطالعاتی و مرمتی مجموعه سبزه میدان، از جمله موضوعاتی است که در این نشست ها ارائه می گردد.

وی توضیح داد: همچنین گزارش 6 فصل کاوش های بین المللی باستان شناسی در محوطه تاریخی ریوی و گزارش 9فصل کاوش های باستان شناسی در شهر تاریخی بلقیس اسفراین نیز از دیگر موضوعات این نشست های تخصصی است.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس دستاوردهای باستان شناسی، مراسم تجلیل از فعالان و دوستداران حوزه میراث فرهنگی، اجرای تورهای بازدید از آثار تاریخی استان، اجرای برنامه های آموزشی و آشنایی با میراث فرهنگی ویژه بچه ها و نوجوانان در موزه های استان از جمله برنامه هایی است که برای هفته میراث فرهنگی در استان تدارک دیده شده است.

هفته میراث فرهنگی، 28 اردیبهشت ماه جاری و همزمان با روز جهانی موزه ها شروع و تا سوم خردادماه ادامه دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 191

به "نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست های تخصصی میراث فرهنگی در بجنورد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید