ناگفته هایی خواندنی از خانه های باهوش؛ سخت ترین کار های خانه را تنها با یک دکمه رتق و فتق کنید

به گزارش گفتمان برتر، با گسترش فناوری های روز خانه ها همه ساله هوشمند می شوند و آنها به وسایلی شگرف که زندگیتان را راحت می نمایند مجهز خواهند شد.

ناگفته هایی خواندنی از خانه های باهوش؛ سخت ترین کار های خانه را تنها با یک دکمه رتق و فتق کنید

به گزارش خبرنگار ، اگر تمام وسایل خانه می توانستند به اینترنت متصل شوند زندگی چگونه می شد؟ این سوالی است که اغلب افراد از خود می پرسند و آرزو می نمایند که ای کاش تمام خانه ها هوشمند می شدند.

نه تنها تلفن های همراه هوشمند و رایانه، بلکه ساعت، لامپ، درب ورودی، پنجره ها و حتی وسایل برقی خانه هم در عصر جدید می توانند به اینترنت متصل شوند و اطلاعات مربوط را به تلفن همراه اهالی خانه ارسال نمایند.

چند وقتی است که محققان پیروز به طراحی سامانه هایی مخصوص برای ایجاد خانه هایی هوشمند شده اند؛ در این خانه ها تنها با یک فرمان کوچک می توانید خانه خود را از راه دور و توسط تلفن همراه کنترل کنید و ورود و خروج دیگران به آن را مورد رصد قرار دهید.

در اینجا به معرفی بعضی از وسیله های هوشمندی که می توانند در خانه ها مورد استفاده قرار گیرند و به هوشمند شدن محیط خانه و افزایش آسایش شما یاری نمایند می پردازیم.

کنترل اتصالات برقی به یاری برنامه های هوشمند

محققان پیروز به فراوری وسیله ای هوشمند شبیه به یک سوئیچ شده اند که روی دیوار نصب می گردد و شما به یاری آن می توانید تمام قسمت های خانه مخصوصاً اتصالات برقی را کنترل کنید.

در این روش به شما اجازه داده می گردد تا به یاری یک برنامه تلفن همراه سریعاً تمام چراغ های خانه را خاموش یا روشن کنید، همچنین توسط این برنامه می توانید از طریق های برقی خانه همچون چای ساز یا قهوه جوش برنامه بدهید تا در ساعت معینی روشن و در ساعتی معین خاموش شوند.

خوابی راحت توسط گجت های هوشمند

محققان توانسته اند دستگاه های هوشمندی را طراحی نمایند که با توجه به مدل خواب شما تختتان را آماده می نمایند؛ یعنی این گجت هوشمند که برنامه آن در تلفن همراه شما نصب می گردد اجازه می دهد تا با توجه به توصیه ها و مقررات پزشکی زمان خوابتان تنظیم گردد همچنین این گجت دمای مناسب تخت خوابتان را اندازه گیری می نماید و باعث می گردد هنگام خواب احساس سرمای بیش از حد یا گرمای زیاد نکنید.

رباتی که خانه را جارو می کشد

افراد بسیاری از جارو کردن منزل متنفر هستند و دوست ندارند که جاروی برقی یا دستی را به دست بگیرند و خانه میز نمایند، محققان پیروز به طراحی و ساخت رباتی ارزان قیمت شده اند که از صاحب خانه برنامه می گیرد و در ساعتی معین تمام خانه را جارو می زند و تمیز می نماید.

مایکروویو هوشمند برای طبخ غذا

اغلب دستگاه هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند هوشمند هستند و شما می توانید به یاری تلفن همراه خود آن ها را کنترل کنید، به تازگی یکی از شرکت های فراورینماینده وسایل الکترونیکی مایکروویوی را طراحی نموده است که از شما برنامه پخت غذا را دریافت می نماید، برای استفاده از آن تنها کافی است مواد اولیه تهیه غذای خود را در این مایکروویو بچینید و هنگامی که کارتان تمام می گردد به این دستگاه هوشمند فرمان درست شدن غذا را بدهید تا آن در کوتاه ترین زمان ممکن غذای شما را درست کند.

لامپ های هوشمند برای آسابش بهتر

چند وقتی است که لامپ های کنترلی و هوشمند روانه بازار ها شده است و شما می توانید آن ها را در خانه خود مورد استفاده قرار دهید؛ به تازگی چند شرکت فعال در حوزه الکترونیکی لامپ های هوشمندی را طراحی نموده اند که در هر ساعت از شبانه روز و با توجه به خستگی شما رنگشان تغییر می نماید به عنوان مثال صبح ها که افراد تا از خواب بعضیزیده اند و انرژی زیادی دارند رنگ این لامپ ها پر رنگ تر است و هنگام شب که افراد خانه خسته هستند و احتیاج به آرامش دارند رنگ این لامپ ها کم نورتر می گردد.

ترموستات الکترونیکی برای اندازه گیری دمای محیط

کنترل دمای خانه برای همه ما مهم است، زیرا باید بتوانیم به صورت دقیق دمای محیط را اندازه گیری کنیم؛ به تازگی یکی از شرکت های الکتریکی ترموستات هوشمندی را طراحی نموده است که به یاری آن و اتصالش با تلفن همراه می توان به راحتی از راه دور دمای خانه را اندازه گیری کرد.

گجتی که تمام سارقان را دستگیر می نماید

امنیت محیط خانه برای همه ما مهم است؛ به تازگی شرکت های امنیتی توانسته اند قفل های هوشمندی را طراحی کند که از ورود سارق به خانه جلوگیری می نماید، این قفل ها مجهز به سنسور تصویر و اثر انگشت هستند یعنی تمام آن ها تصاویر اعضای خانواده را ذخیره نموده اند و اگر احساس نمایند که فرد غریبه ای مقابل دوربین آن ها ایستاده است از ورود این افراد به خانه امتناع می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 161

به "ناگفته هایی خواندنی از خانه های باهوش؛ سخت ترین کار های خانه را تنها با یک دکمه رتق و فتق کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته هایی خواندنی از خانه های باهوش؛ سخت ترین کار های خانه را تنها با یک دکمه رتق و فتق کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید