موزه ای که رکورد آمار بازدیدکنندگان را شکست

به گزارش گفتمان برتر، موزه لوور بزرگترین موزه هنر و یک بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه است. این موزه یکی از شاخصه های مشهور فرانسه و پاریس به شمار می آید که در سمت راست رودخانه سن، در منطقه 1 شهر پاریس واقع شده است. در سال 2017 میلادی، موزه لوور با 8/1 میلیون بازدید کننده در فهرست پربازدیدترین موزه های جهان قرار گرفت.

موزه ای که رکورد آمار بازدیدکنندگان را شکست

براساس آمار منتشرشده از سوی موسسه آمریکایی TEA که سازمانی فعال در حوزه آمارهای فرهنگی است، موزه لوور با بیش از 8 میلیون بازدید کننده بار دیگر نخستین موزه جهان از نظر آمار بازدیدکنندگان شد.

براساس همین آمار این موزه تنها در شش ماه نخست سال 2018 میلادی 5 میلیون بازدیدکننده داشته است. براساس همین خبر در سال 2017 بیش از 8 میلیون و 100 هزار نفر از این موزه دیدن کردند که این رقم نسبت به سال میلادی قبل 5/9 درصد بیش تر می باشد.

براساس همین آمار موزه ملی چین در پکن با 8 میلیون بازدید کننده، موزه هوا فضای واشنگتن و موزه متروپولیتن نیویورک به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم جهانی قرار دارند.

در بخش پارک های تفریحی نیز پارک دیزنی لند پاریس با 6/9 میلیون بازدید کننده، یورو پارک آلمان با 7/5 میلیون نفر و پارک استودیو والت دیزنی آمریکا با 2/5 میلیون نفر به ترتیب در جایگاه های 12، 21 و 22 این دسته بندی قرار دارند.

منبع: مهر

منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 179

به "موزه ای که رکورد آمار بازدیدکنندگان را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای که رکورد آمار بازدیدکنندگان را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید