تور چین: معضل آب آشامیدنی در چین

به گزارش گفتمان برتر، طبق گزارش منتشر شدن از چین، این کشور با مسئله ای جدی در مورد آب آشامیدنی روبرو شده است. براساس مطالعه اجرا شده حدود 80% از آبهای زیرزمینی سطحی این کشور به قدر کافی

تور چین: معضل آب آشامیدنی در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

برگرفته از سایت اینگیلیش آنلاین

مترجم: رزیتا ملکی زاده

طبق گزارش منتشر شدن از چین، این کشور با مسئله ای جدی در مورد آب آشامیدنی روبرو شده است. براساس مطالعه اجرا شده حدود 80% از آبهای زیرزمینی سطحی این کشور به قدر کافی جهت آشامیدن یا استحمام تمیز نیستند. از این آب تنها می توان برای مصارف صنعتی استفاده نمود.

آب آشامیدنی به ویژه در حومه شهر که مردم از چاه های کم عمق بدست می آورند کثیف و آلوده است. این آب در اثر کشاورزی، و به خاطر کارخانجات و زباله های خانگی بیشتر و بیشتر آلوده شده است.

در حالی که آلودگی هوا توجه سیاستمداران کشور را به خود جلب نموده است، شرایط آبهای زیرزمینی به شدت نادیده گرفته شده است. چین ممکن است با مسائل زیست محیطی بزرگ دیگری روبرو گردد.

بر اساس این گزارش، شهرهای بزرگ تحت تأثیر آلودگی آب قرار نگرفته اند به این علت که آنها آب خود را از مخازن زیرزمینی بدست می آورند که اغلب صدها یا هزاران پا عمق دارند. به علاوه، در شهرها نیروگاه های تصفیه آب به منظور از بین بردن مواد مضر پیش از رسیدن آب آشامیدنی به دست مردم کار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: نقش آب در بدن

از سوی دیگر استفاده از آب زیرزمینی سطحی در منطقه ها روستایی در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این گزارش اسم می نماید که نیترات و آمونیاک از جمله آلاینده های اصلی به شمار می فرایند. در بعضی منطقه ها فلزات سنگین هم در آب یافت شده اند.

مقامات متوجه این امر شده اند که علاوه بر این که هیچ یک از 2000 چاه مورد مطالعه برخوردار از آب با کیفیت درجه یک نیستند، بیش از 70% در رده بدترین طبقه یعنی دسته غیر قابل شرب قرار دارند.

آلودگی آب در چین

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1760

به "تور چین: معضل آب آشامیدنی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: معضل آب آشامیدنی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید