مجازات آزار و اذیت همسایگان در ساختمان چیست؟

به گزارش گفتمان برتر، اگر یکی از اهالی ساختمان اقدام به آزار و اذیت سایر همسایه ها کند، مجرم شناخته می گردد و دادگاه به او حکم حبس خواهد داد.

مجازات آزار و اذیت همسایگان در ساختمان چیست؟

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار ، سر و صدا کردن در ساختمان اگر منجر به آزار و اذیت دیگر همسایگان گردد، جرم به حساب می آید و حتی منجر به شکایت کیفری همسایگان از شما می گردد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که سر و صدا در مجتمع های مسکونی که موجب سلب آسایش خانه های دیگر گردد، مسئولیت کیفری خواهد داشت.

در صورت شکایت همسایه ها، فردی که موجب آزار و اذیت دیگران شده به یک ماه تا یک سال حبس و علاوه بر آن شخص مزاحم به برطرف مزاحمت محکوم می گردد. البته مجازات حبس می تواند به جزای نقدی تبدیل گردد، اما الزام به برطرف مزاحمت پابرجا خواهد بود.

اگر فردی که محکوم به برطرف مزاحمت است پس از اجرای حکم باز هم مزاحمت ایجاد کند، علاوه بر برطرف مزاحمت به 6 ماه تا 2 سال حبس هم محکوم خواهد شد.

برای اثبات این پرونده و جرم در دادسرا شهادت شهود دلیل بسیار خوبی است و البته اگر شاهد هم ندارید مسئله ای نیست و می توانید در زمان وقوع جرم با پلیس تماس بگیرید تا مشاهدات عینی شما توسط مأمور نیروی انتظامی صورتجلسه گردد.

  • انجام چه اقداماتی فضای مجازی جرم است؟
  • ⁠⁣بدهکار در چه صورتی زندانی و حبس می گردد؟
  • در چه مواردی مستاجر حق فسخ قرارداد را دارد؟
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1020

به "مجازات آزار و اذیت همسایگان در ساختمان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات آزار و اذیت همسایگان در ساختمان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید