ماجرای زمین گیر کردن هواپیماها از سوی ایرلاین ها ، توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس

به گزارش گفتمان برتر، رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از افزایش 30 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی جلوگیری شده است، گفت: بعضی ایرلاین ها عمدا در حال زمین گیر کردن هواپیماها هستند.

ماجرای زمین گیر کردن هواپیماها از سوی ایرلاین ها ، توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مصوبه سه ماه پیش برای افزایش 30 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی به وسیله شورای عالی هواپیمایی اظهار کرد: سه ماه است که این کار را متوقف نموده ایم.

وی با بیان اینکه بعضی شرکت های هواپیمایی به طور غیرمستقیم هواپیماهای خود را زمین گیر می نمایند، شرح داد: به همین علت نیز بلیت پرواز به سختی تهیه می گردد. در زمان حاضر حدود 115 فروند از ناوگان مسافری کشور فعال است. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافربری کشور دارای حدود 400 فروند هواپیماست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بعضی شرکت های هواپیمایی عمدا در حال زمین گیر کردن ناوگان خود برای فشار جهت افزایش قیمت ها هستند، گفت: علت زمین گیر شدن هواپیماها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. به عبارت دیگر ایرلاین ها از یک طرف می گویند قطعه نداریم و قطعات معیوب شده است. هم این که در پی افزایش قیمت بلیت پروازها هستند.

رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که مجلس تا چه زمانی می تواند در برابر افزایش قیمت بلیت پروازها مقاومت نمایند، افزود: این افزایش 30 درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و ایرلاین ها در انتظار ابلاغ آن هستند.

وی با بیان این که ایرلاین ها برای یک ساعت پرواز حدود 930 هزار تومان دریافت می نمایند، توضیح داد: با افزایش 30 درصدی یک ساعت پرواز به حدود 1.2 میلیون تومان افزایش می یابد، البته این در صورتی است که شرکت ها تخلف ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2037

به "ماجرای زمین گیر کردن هواپیماها از سوی ایرلاین ها ، توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای زمین گیر کردن هواپیماها از سوی ایرلاین ها ، توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید