سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار ناچیز است

به گزارش گفتمان برتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار ناچیز است.

سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار ناچیز است

دکتر یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول شش سال گذشته لرستان به عنوان یک استانی که موضوع توسعه آن براساس کشاورزی تعریف شده بود، متاسفانه نه در توسعه کشاورزی توسعه پیدا کرد و نه در حوزه صنعت و ظلم مضاعفی به این استان وارد شد.

لرستان به لحاظ توسعه بخش کشاورزی می تواند استانی مفید و موثر باشد

وی با بیان اینکه هرجا که می خواهند صنعت راه اندازی گردد احتیاج به آب است، ادامه داد: در لرستان هم آب، هوا و خاک مناسب وجود دارد و به لحاظ توسعه بخش کشاورزی می تواند استان مفید و موثری بوده و نقش بسزایی داشته باشد. نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صنعت بویژه صنایعی که وابسته به کشاورزی هستند، می تواند تحرک و تحولی در استان ایجاد گردد.

ابراهیمی افزود: لرستان در بخش گردشگری با وجود داشتن 5000 آثار باستانی و گردشگری ثبت شده می تواند قطب گردشگری غرب کشور باشد اما متاسفانه اقدام آنچنانی صورت نگرفته است. وی اعلام کرد: متاسفانه سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار بسیار ناچیز است و این درحالیست که استان منابع و آثار باستانی فراوانی دارد. نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بخشی از موضوع اشتغال استان را میتوان با توسعه صنعت توریسم و گردشگری مرتفع ساخت.

ایجاد صنایع تبدیلی می تواند بخشی از اشتغال استان را رفع کند

ابراهیمی عنوان نمود: در حوزه کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی میتوان بخشی از اشتغال استان را رفع کرد. وی گفت: حوزه صنعت و صنایعی که وابسته به کشاورزی باشند، در موضوع اشتغال کارگشاست. به عنوان نمونه، در شهرستان دلفان صنایع شهرک کودهای شیمیایی وابسته به صنایع شیمیایی است تا از این طریق هم بتوانیم صنعت و هم کشاورزی را رونق دهیم و هم بخشی از اشتغال را مرتفع سازیم.

منبع: همگردی
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1980

به "سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار ناچیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم لرستان از صنعت توریسم بسیار ناچیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید