سرعت شگفت انگیز وای فای 7

به گزارش گفتمان برتر، در دو سال گذشته، شبکه بی سیم وای فای 6 استانداردی برای گوشی های هوشمند و روتر ها بوده است. با این حال به نظر می رسد کم کم وارد دوران وایفای 7 می شویم. در حال حاضر بعضی از محصولات با این استاندارد عرضه شده اند. Broadcom، مدیاتک و کوالکام همگی چند محصول بی سیم با وای فای 7 عرضه نموده اند.

سرعت شگفت انگیز وای فای 7

به گزارش خبرنگاران، این استاندارد سرعت اینترنت را به 33 گیگابیت بر ثانیه می رساند. بسیاری از برند ها نسبت به اندازه استقبال از وای فای 7 چندان خوشبین نیستند. آن ها معتقدند فراوری انبوه محصولاتی با این استاندارد حداقل تا سال 2024 اتفاق نخواهد افتاد و سه تا چهار سال طول می کشد تا بیشتر گوشی های هوشمند از این استاندارد استفاده نمایند.

کوالکام چند روز پیش رسما Networking Pro x20 را منتشر کرد؛ مقیاس پذیرترین راهکار شبکه حرفه ای تجاری وای فای 7 در دنیا. این سومین نسل از سری Networking Pro Qualcomm است. کوالکام بیش از 20 سال است که یک رهبر دنیای وای فای است و این پلتفرم منجر به گرایش صنعت به سمت وای فای 7 می گردد. طیف قابل دسترس در وایفای 7 به 1760 مگاهرتز افزایش می یابد که نسبت به وای فای 1، 2 و 3 قبلی نزدیک به 100 برابر افزایش یافته است. تعداد کانال های بی سیم نیز از 1 به 3 الی 4 عدد افزایش یافته است. بعلاوه پهنای باند موثر به 320 مگاهرتز و ظرفیت بی سیم به 33 گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

پلتفرم شبکه حرفه ای تازه سری Networking Pro x20 که به تازگی راه اندازی شده، سناریو های کاربردی مانند AP های بی سیم سطح سازمانی، شبکه های خانگی، دروازه های حامل، روتر های بازی و دروازه های 5G FAW را پوشش می دهد. این پلتفرم دارای توان عملیاتی بسیار بالا و تأخیر بسیار اندک خواهد بود. حدبیشتر نرخ لایه فیزیکی (PHY) آن تا 33 گیگابیت (33000 گیگابیت) بر ثانیه خواهد بود. نرخ لایه فیزیکی بی سیم یک کانال نیز به 11.5 گیگابیت بر ثانیه (1.15 گیگابیت بر ثانیه) افزایش می یابد. ظرفیت کاربران یک کانال وایرلسی در این استاندارد بیش از 500 عدد خواهد بود.

استاندارد تازه وای فای 7، نه تنها سرعت انتقال را بهبود می بخشد، بلکه بسیاری از ویژگی های تازه را نیز به همراه دارد. این ویژگی ها شامل کانال های گسترده تر، مدولاسیون کارآمدتر QAM، اتصالات متعدد، اتصالات تطبیقی و بسیاری موارد دیگر است. در فوریه امسال، کوالکام اولین و سریع ترین راهکار تجاری وای فای 7 به نام FastConnect 7800 را منتشر کرد. این روش، پیشرفته ترین سیستم اتصال وای فای و بلوتوث تلفن همراه در صنعت است. از ویژگی های این خط فراوری شبکه بی سیم کوالکام می توان به کارایی بالا، قابلیت های شتاب شبکه قدرتمند، استفاده کمتر از CPU و برترین مقیاس پذیری در صنعت اشاره نمود.

منبع: gizchina

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1995

به "سرعت شگفت انگیز وای فای 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت شگفت انگیز وای فای 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید