رکورد پرواز در بالاترین ارتفاع به وسیله گلایدر تازه ایرباس شکسته شد

به گزارش گفتمان برتر، گلایدر نو شرکت ایرباس به نام پرلان 2 در پرواز اخیر خود رکورد پرواز در بالاترین ارتفاع ممکن را شکست.

رکورد پرواز در بالاترین ارتفاع به وسیله گلایدر تازه ایرباس شکسته شد

هواپیمای نو بدون موتور شرکت ایرباس که پرلان 2 (Perlan 2) نام دارد، با پرواز در ارتفاع 23 هزار متری، پیروز شد رکورد پروازهای پیشین را بشکند.

شرکت ایرباس هدف خود را از این پروژه نو، پرواز در بالاترین ارتفاع ممکن گفت.

جریان های هوایی قدرتمندی که در ارتفاع بسیار بالا از سطح زمین وجود دارند، در اثر برخورد باد با رشته کوه های بلند و بازگشت بادها به وجود می آیند؛ در نتیجه حرکت هواپیماهای بدون موتور در این شرایط، سخت خواهد بود. از مشخصات و نکات مثبت طراحی هواپیمای پرلان 2، باریک بودن و سبک بودن بسیار زیاد آن است که همین امر موجب شده تا این هواپیما بر این محدوویت ها غلبه کند. وزن پرلان 2، تنها 500 کیلوگرم است و طول بال های آن، به 27 متر می رسد.

در ماه آگوست سال گذشته، مدل ابتدایی این هواپیما توانست در ارتفاع 9900 متری پرواز کند و سپس چند ماه بعد، در ارتفاع 15800 متری پرواز کرد. هدف نهایی این هواپیما، رسیدن به ارتفاع 27400 متری است.

پرلان 2 با این پرواز، پیروز شد رکورد هواپیمای لاکهید مارتین (Lockheed Martin) مدل یو 2 (U2) را نیز بشکند. این هواپیما پیروز شده بود در ارتفاع 22475 متری پرواز کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1903

به "رکورد پرواز در بالاترین ارتفاع به وسیله گلایدر تازه ایرباس شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد پرواز در بالاترین ارتفاع به وسیله گلایدر تازه ایرباس شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید