روایت سختی های اولین مهاجران کانادا از زندگی و تاب آوری

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، کتاب قصه ها، افسانه ها و سروده های مردم و سرزمین کانادا با ترجمه و نگارش حسن گل محمدی به قلم مهاجران اولیه سرزمین کانادا است که توسط نشر آواز به چاپ رسیده است.

روایت سختی های اولین مهاجران کانادا از زندگی و تاب آوری

اگر علاقمند به سفر با بهترین بلیط ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

افرادی چون مارگارت اتوود، مورلی کالاگان، جیمز هوستون، الیزابت کلارک، جرج کلوتسی، ئی پالین جانسون و … به توضیح رنج ها، گرفتاری ها، خوبی ها، بدی ها، مبارزه ها، موفقیت ها، و شکست های خود در سرزمینی ناشناخته و سرد پرداخته اند. این مهاجران با تحمل سختی های دوری از سرزمین پدری برای تداوم حیات در جغرافیای ناشناخته جدید، با مسائل فراوانی دست و پنجه نرم نموده اند و خاطرات و تجربیات خود را برای نسل های آینده به یادگار گذاشته اند. کتاب شامل دو بخش قصه ها و افسانه های مردم و سرزمین کانادا و نغمه ها و سروده های مردم مهاجر کانادا است.

حسن گل محمدی مترجم کتاب، در مقدمه از علاقه انسان در هر سنی به شنیدن قصه می گوید و اعتقاد دارد اگر در کودکی هنگام خوابیدن برای ما قصه می گفتند در بزرگسالی در زمان بیداری به قصه احتیاج داریم. او این را احتیاجی درونی و عاطفی می داند که از بدو خلقت در وجودمان نهفته است. او معتقد است انسان ها در هرجایی که باشند، قصه ها و افسانه های خاص خود را دارند.

وی در ادامه قصه های کتاب را گنجینه ارزشمندی از یادگارهای مهاجران اولیه سرزمین کانادا معرفی می نماید و می گوید از روی آن ها می توان فهمید که چقدر دنیای این مهاجران و احساسات آنها با یکدیگر تفاوت دارند و در عین حال چقدر دل هایشان به هم نزدیک اند.

یکی از قصه های بخش اول کتاب به قلم الیزابت کلارک به داستان سنگی قصه گو می پردازد که برای پسری یتیمی که از نسل های مهاجر کاناداست، به تعریف قصه ها و افسانه هایی از زمان قدیم آن سرزمین می پردازد. برده هایی در آمریکا که به اربابی سخت گیر فروخته و روانه مزرعه پنبه او در میسی سی پی شدند، یکی دیگر از قصه های این بخش به قلم باربارا اسموکر است. برده هایی که از وجود کشوری به نام کانادا شنیده اند که در آنجا هیچ برده ای وجود ندارد و در آرزوی آن هستند که خودشان را به این سرزمین آزادی برسانند. سایروس مک میلان از بدجنسی برخی از مهاجران سخن می گوید و کامپبل اسکات قصه پیرمرد افسانه ای را در منطقه ویگر با عینک مشکی بر چشم و عصایی به دست روایت می نماید که در هوا بارانی و سرد، غیبش می زند.

بخش دوم کتاب با عنوان نغمه ها و سروده های مردم مهاجر کانادا شامل ترانه ها و آوازهایی از جین لیتل، بلیس کارمن، رابرت سرویس، ئی پالین جانسون و مارگارت اتوود است که ئی پالین جانسون ما را به دنیایی از زیبایی ها و تنهایی ها در غربت می برد و روحمان را همچون روح مهاجران به آرامش و ذهن و فکرمان را برای پیروزی و موفقیت در برابر سختی ها به داشتن شجاعت و جسارت فرا می خواند.

به عقیده مترجم کتاب، خواندن این داستان ها ما را به عالمی دیگر می برد، به درون خود می برد و امید و پایداری را در ذهن و فکر ما بیدار می نماید. هریک از این داستان ها پیامی از امید و تلاش تا موفقیت برای ما دارند که می توان از آن ها برای تداوم زندگی و اهداف خود بهره برد.

چاپ نخست این کتاب سال 93 با 220 صفحه ، شمارگان هزار نسخه و قیمت 9 هزار و 900 تومان، توسط نشر آواز منتشر و روانه بازار کتاب شد.

مبارکه اکبرنیا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 707

به "روایت سختی های اولین مهاجران کانادا از زندگی و تاب آوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت سختی های اولین مهاجران کانادا از زندگی و تاب آوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید