رشد 45درصدی گردشگری خارجی در 5 ماه نخست سال

به گزارش گفتمان برتر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رشد 45درصدی گردشگری خارجی در پنج ماه نخست سال اطلاع داد.

رشد 45درصدی گردشگری خارجی در 5 ماه نخست سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی سه شنبه 13 شهریور با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی ابتدا به حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داشت، گفت: پس از مذاکرات 1200 میلیارد تومان به حوزه گردشگری و 1200 میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی اختصاص یافت که باید به همین میزان مبلغ از سوی بانک ها به این حوزه ها اختصاص یابد، اما مسئله ای که در این بخش وجود داشته این است که بانک ها از هنرمندان صنایع دستی و گردشگری تضامینی درخواست می نمایند که همین پرداخت تسهیلات را سخت نموده است.

او با تاکید بر اینکه نشستی با برج سازان برگزار گردیده تا آنها را برای استفاده از تزئینات صنایع دستی ایرانی در دکوراسیون داخلی برج ها تشویق نمایند، اضافه نمود: همچنین کوشش می گردد برای مبله شدن برج ها نیز از صنایع دستی استفاده گردد که اگر این جهت باز گردد، استفاده از صنایع دستی نیز در کشور رونق می یابد.

مونسان با بیان اینکه سامانه ای طراحی شده که بر فعالیت تورها نظارت لحظه ای داشته باشد، ادامه داد: اگر یک گردشگر ایرانی به خارج از کشور سفر کند و متناسب با آنچه که ابتدا اظهار شده خدمات ارائه نگردد، می تواند به صورت لحظه ای گزارش دهد تا گردشگر اثرات آن را در همان سفر مشاهده کند.

او گفت: شهر گردشگر از سال گذشته به منظور استفاده از ظرفیت شهرداری ها ایجاد شده است. به منظور مشارکت حداکثری شهرداری ها این فعالیت صورت می گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه 5 ماهه نخست امسال 45درصد رشد گردشگر خارجی داشته ایم، اضافه نمود: حدود 1400 میلیارد تومان صنایع دستی در داخل کشور به فروش رسیده و 281 میلیون دلار نیز صادرات در این بخش اجرا شده است.

او با اشاره به بعضی حواشی ایجاد شده درباره سفر اعراب به شهر زیارتی مشهد، ادامه داد: دادستانی به این موضوع ورود نموده و مطالب عنوان شده توسط آن فرد صحت نداشته است، البته هر زمانی که ورود گردشگر اعراب به کشور گسترش یافته است، چنین موضوعاتی و حواشی توسط بعضی افراد ایجاد شده است.

مونسان تاکید نمود: با مدیران کل خراسان و مازندران تماس هایی داشته ام و تاکید شده که در حوزه گردشگری چنین مباحثی وجود نداشته و اگر در حوزه های لایه پشت شهرها چنین مباحثی مطرح است باید توسط ارگان های دیگری همانند نیروی انتظامی به این موضوع ورود گردد.

او با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های گردشگری وضعیت نسبت به گذشته تغییر نموده است، توضیح داد: 1900 پروژه در حوزه گردشگری تعریف شده که 43هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این پروژه هاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: حوزه گردشگری فرابخشی است و اگر سایر بخش ها همانند ناوگان حمل و نقل هوایی، همراهی های لازم را در این بخش نداشته باشند، این حوزه زمین گیر می گردد، بنابراین ابزارهای گردشگری در دست سازمان میراث فرهنگی نیست.

او با بیان اینکه یکی از طرح های دیگر سازمان میراث فرهنگی، بوم گردی بوده که به منابع کمتری احتیاج دارد، ادامه داد: 600 واحد بوم گردی در دست اجراست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 206

به "رشد 45درصدی گردشگری خارجی در 5 ماه نخست سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 45درصدی گردشگری خارجی در 5 ماه نخست سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید