حمل و استفاده از مک بوک در پروازهای ده ها شرکت معتبر بین المللی ممنوع شد ، احتمال انفجار لپ تاپ اپل به علت داغ شدن باتری در طول سفر

به گزارش گفتمان برتر، حمل و استفاده از مک بوک در بیش از ده ها شرکت هواپیمایی معتبر ممنوع شده است. به نظر می رسد مسافران نه تنها حق نخواهند داشت لپ تاپ خود را روشن کنند بلکه حتی اگر این محصول را در پرواز با خود حمل کنند نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

حمل و استفاده از مک بوک در پروازهای ده ها شرکت معتبر بین المللی ممنوع شد ، احتمال انفجار لپ تاپ اپل به علت داغ شدن باتری در طول سفر

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده در ماه آگوست استفاده از مدل های خاصی از مک بوک پرو اپل را ممنوع کرد. این ممنوعیت مربوط به واحدهای 15 اینچی مک بوک پرو می شد که عمدتا بین سپتامبر 2015 تا فوریه 2017 فروخته شده بود. اپل گفته است که باتری در لپ تاپ های آسیب دیده می تواند بیش از حد گرم شود و در نتیجه به طور بالقوه متورم یا شعله ور شود.

بر همین اساس نیز شرکت های هواپیمایی ورود برخی مدل های مک بوک را ممنوع یا محدود کرده اند. اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده خاطرنشان کرد که ممنوعیت ورود مدل های خاصی از مک بوک پرو صرفا به داخل کابین محدود نمی شود و حتی در چمدان های مسافر نیز مشکل زا است.

طبق دستورالعمل ها این نوع خاص از مک بوک نباید در پروازها به عنوان بار با چمدان حمل بار نیز مجاز باشد. این امر در مورد همه مسافران صادق است و در هنگام بررسی بارها تذکراتی به مسافران داده می شود. اگرچه ایالات متحده نخستین کشوری است که ورود این نوع لپ تاپ را ممنوع کرده است اما پروازهای دیگر کشورها نیز چنین کاری را انجام داده اند.

برای مثال اتحادیه اروپا اعلام کرده که مدلهای مک بوک پرو باید خاموش شوند و در هنگام پرواز از آنها استفاده نشود.هواپیمایی TUI Group Airlines نیز وارد شدن این لپ تاپ ها را داخل کابین مسافر ممنوع خاطرنشان کرد. هواپیمایی های ایتالیا و کانادا نیز از دیگر هواپیمایی های معتبر جهان بودند که ورود این لپ تاپ را به کابین ممنوع خاطرنشان کردند.

شرکت های هواپیمایی استرالیا نیز اعلام کرده اند که تمام لپ تاپ های مک بوک پرو 15 اینچی را از چمدان های بازرسی شده خارج می کنند و مسافران حق ندارند این لپ تاپ ها را بدون مجوز تایید سلامت با خود حمل کنند. خطوط هواپیمایی سنگاپور، امارات و تایلند نیز گفته اند این لپ تاپ ها به هیچ وجه قابل حمل نیستند مگر این که در کنندگی های معتبر اپل تعویض باتری شده باشند.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 240

به "حمل و استفاده از مک بوک در پروازهای ده ها شرکت معتبر بین المللی ممنوع شد ، احتمال انفجار لپ تاپ اپل به علت داغ شدن باتری در طول سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و استفاده از مک بوک در پروازهای ده ها شرکت معتبر بین المللی ممنوع شد ، احتمال انفجار لپ تاپ اپل به علت داغ شدن باتری در طول سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید