حسینی کیا: کاهش بهای تمام شده خودرو با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و… هزینه تمام شده فراوری خودرو کاهش می یابد در نتیجه قیمت نهایی این کالا نزولی می گردد.

حسینی کیا: کاهش بهای تمام شده خودرو با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه

سیدجواد حسینی کیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قیمت های کارخانه ای خودرو، گفت: در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد که کمیته ای با حضور بعضی اعضای کمیسیون و وزارتخانه موضوع هزینه تمام شده خودرو را مورد آنالیز قرار دهد، بنده پیشنهاد دادم که افزایش قیمت خودرو به صورت موقت لغو گردد تا این کمیته گزارشی از هزینه های فراوری ارائه کند و سپس با توجه به شفاف سازی انجام شده، درباره تغییر بهای خودرو تصمیم گیری گردد که این پیشنهاد پذیرفته نشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: هرچند وزارت صمت مطرح می نماید که برای افزایش تیراژ فراوری و کاهش هزینه ها برنامه ریزی نموده اما به نظر می رسد، وعده فراوری 3 میلیون خودرو در سال های آینده با توجه به فراوری کنونی خودروسازان، محقق نمی گردد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و… هزینه تمام شده فراوری خودرو کاهش می یابد در نتیجه قیمت نهایی این کالا نزولی می گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم توضیح داد: هزینه های سربار خودروسازان یکی دیگر از دلایل زیان انباشته این شرکت ها است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای حذف این هزینه ها برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1945

به "حسینی کیا: کاهش بهای تمام شده خودرو با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی کیا: کاهش بهای تمام شده خودرو با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید