تور ارزان استرالیا: جزیره کانگورو در استرالیا صاحب یک فرودگاه نو می گردد

به گزارش گفتمان برتر، کانگوروهای استرالیا هم صاحب یک فرودگاه نو با امکاناتی بیشتر شدند تا گردشگرانی که به تماشا آن ها می فرایند، راحت تر سفر نمایند.

تور ارزان استرالیا: جزیره کانگورو در استرالیا صاحب یک فرودگاه نو می گردد

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

جزیره کانگورو، به سبکی که فقط در استرالیا مرسوم است، یک جزیره شلوغ و پرجمعیت به شمار می آید. این جزیره به ابعاد 4416 در 155 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ در استرالیا است. این مکان که سرتاسر آن را حیوانات بومی فرا گرفته اند و از سواحل فوق العاده و سازه های سنگی زیبایی تشکیل شده است، برای طبیعت گردان، کمپ نوردها، مسافران پیاده، دوستداران غذا و عاشقان طبیعت به منزله بهشتی در مقیاس کوچک است.

آدلاید، مرکز استرالیای جنوبی و مقصد 1٬260٬000 بازدیدنماینده (1 میلیون و 260 هزار) جای زیبایی برای گردش است؛ ولی مشکل توریستان جزیره کانگورو (KI) همواره نحوه دسترسی به آن بوده است. مسافران همواره یا مجبور بودند یا مجبور بودند سوار کشتی های ماشین بر گران و آهسته شوند و بعد، 13 کیلومتر در جاده بک استیرز رانندگی نمایند، یا این که باید شجاعت به خرج می دادند و به فرودگاه شیک و تروتمیز و کوچک کینگ اسکات (Kingscote Airport)، با باندی خطرناکی می رفتند که در نزدیکی کینگ اسکات، مهم ترین شهر جزیره، می رفتند.

اما حالا، به لطف بازسازی های 21٬000٬000 دلاری (21 میلیون دلار استرالیا) که در این فرودگاه اجرا شده است، آنجا دیگر یک قوطی حلبی نیست که علف های هرز همه جای آن روییده باشد. تسهیلات نوی که بودجه آن به طور مشترک به وسیله دولت های فدرال، ایالتی و محلی تامین می گردد، کاملا متناسب با زیبایی طبیعی جزیره و جذابیت های توریستی آن است.

فرودگاه نو که به وسیله شرکت استرالیایی Architects Ashley Halliday طراحی شده است، یک باند طولانی تر (یعنی امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ تر از مکان های بزرگ تر فراهم شده است)، چک-این نو، فضای نو برای ورود و خروج، بازرسی امنیتی، فروشگاه (راستی، تا حالا چیزی از عسل های جزیره کانگورو شنیده بودید؟)، دفاتر کرایه خودرو و حتی یک ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی دارد.

خدمات نوی که برای کرایه ماشین به فرودگاه افزوده شده، از اهمیت ویژه ای برای KI برخوردار است: خیلی وقت است که شرکت های کرایه خودروی آدلاید دیگر تمایلی به فرستادن ماشین های خود به جاده های ناهموار و کشف نشده جزیره ندارند.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، در روز چهارم جولای، ضمن بریدن روبان فرودگاه، گفت که پروژه نو، 25٬000 توریست نو را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد و اقتصاد جزیره کانگورو را تا 29٬800٬000 دلار (29 میلیون و 800 هزار دلار استرالیا) در هر سال افزاش می دهد. این ها خبرهای خوبی برای جزیره نشینان است، ولی آن چیزی نیست که چشم اندازهای سیاسی سست و شنماینده آقای ترنبول را تقویت کند؛ تنها یک ماه بعد او جای خود را به وزیر خزانه داری خود، اسکات موریسون، داد. در واقع، فرودگاه نو جزیره کانگورو، یکی از آخرین اقدامات وی در سمت خود بود.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1900

به "تور ارزان استرالیا: جزیره کانگورو در استرالیا صاحب یک فرودگاه نو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: جزیره کانگورو در استرالیا صاحب یک فرودگاه نو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید