تمرد سازمان هواپیمایی از دستورالعمل سازمان حمایت

به گزارش گفتمان برتر، در حالی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید دارد که فروش بلیت هواپیما با نرخ های بالاتر از آذر سال 1397 تخلف است، سازمان هواپیمایی قیمت های تیرماه 1398 را ملاک عمل خود می داند و بر اساس آن به مسافران سرویس می دهد.

تمرد سازمان هواپیمایی از دستورالعمل سازمان حمایت

ایسنا: آخرین نرخ نامه مصوب منتشر شده در سایت سازمان هواپیمایی (تیرماه 1398) قیمت بلیت پروازهای داخلی را معین نموده و برای آن حداقل و حداکثرهای در نظر گرفته است که این بلیت ها از حداقل 173 هزار و 400 تومان آغاز می گردد.

براساس آخرین آنالیز های انجام شده قیمت بلیت پروازهای داخلی ایرلاین های مختلف از تهران به مقصد شهرهای پرتردد و برعکس در هفته جاری (قبل و بعد از تعطیلات اخیر) پایین تر از نرخ نامه مصوبی است که در سایت سازمان هواپیمای منتشر شده است.

به عنوان مثال قیمت مصوب بلیت پرواز تهران - اصفهان 173 هزار و 400 تومان به عنوان کف و 656 هزار و 300 تومان به عنوان سقف در نظر گرفته شده و حداقل نرخ بلیت تهران - مشهد از 229 هزار و 400 تومان تا 754 هزار و 600 تومان مشخص شده است.

براساس آنالیز های انجام شده، قیمت بلیت پرواز تهران - اصفهان امروز و روزهای پیش رو از 246 هزار تومان آغاز می گردد و تا 655 هزار و 700 تومان نیز می رسد اما در هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی و سایت های معتبر خرید و فروش بلیت هواپیما قیمت این سفر بالاتر از سقف در نظر گرفته شده نیست. همچنین قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد از حدود 190 هزار تومان تا حدود 514 هزار تومان متغیر است و باز هم آنالیز های انجام شده از سایت های معتبر خرید و فروش بلیت هواپیما نشان می دهد که نرخ این بلیت بالاتر از نرخ نامه مصوب منتشر شده نیست.

لازم به شرح است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان امروز اعلام نموده که در تیر ماه امسال نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکتهای هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار، افزایش یافته و نرخهای جدید به اجرا گذاشته شده است. این سازمان تاکید دارد که فروش بلیت هواپیما به قیمت بالاتر از نرخهای آذر ماه 1397 تخلف است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 282

به "تمرد سازمان هواپیمایی از دستورالعمل سازمان حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرد سازمان هواپیمایی از دستورالعمل سازمان حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید