تلفن اورژانس تهران داغ کرد

به گزارش گفتمان برتر، مأموریت های اورژانس تهران در روزهای آلودگی هوا 20 درصد افزایش می یابد.

تلفن اورژانس تهران داغ کرد

به گزارش آتیه آنلاین، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: اورژانس تهران به طور میانگین حدود 20 هزار ماموریت در سطح استان تهران در طول یک هفته انجام می دهد که این مقدار در روزهای آلودگی هوا 15 تا 20 درصد افزایش می یابد.

شروین تبریزی با بیان اینکه از یازدهم تا هجدهم آذر سال جاری 8 هزار و 500 نفر دچار مسائل قلبی تنفسی شده اند، افزود: هرچند که این مقدار تنها ناشی از آلودگی هوا نیست، اما تعداد بیماران قلبی عروقی نسبت به روزهای پاک 10 تا 15 درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به تمهیدات این مرکز در خدمت رسانی به مردم در هوای آلوده، گفت: در روزهایی که آلودگی هوا افزایش می یابد، ناوگان مرکز اورژانس تهران ازجمله اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و آمبولانس در سطح شهر مستقر می گردد؛ مانند امروز که اتوبوس آمبولانس های ما در مراکز پرتردد و معابر شلوغ مانند شهرری، تجریش و میدان آزادی استقرار دارند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران افزود: سالمندان، بچه ها، افراد دارای مسائل قلبی و مبتلایان به آسم، بیشتر در معرض خطر ناشی از آلودگی هوا قرار می گیرند و لازم است این افراد در فضاهای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل باقی بمانند.

تبریزی درخصوص علائم جسمانی ناشی از آلودگی هوا، ادامه داد: علائمی مانند تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع رایج ترین نشانه به خطر افتادن سلامتی در هوای آلوده است که شهروندان در صورت مواجهه با این علائم حتما باید به اورژانس تهران مراجعه نمایند یا با شماره تلفن 115 تماس بگیرند.

توصیه به شهروندان در هوای آلوده

وی در ادامه افزود: همیشه به شهروندان توصیه می کنیم که در هوای آلوده از تردد در سطح شهر پرهیز نموده و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نمایند. بعلاوه ورزشکاران و سایر افراد، انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی را مانند دویدن و پیاده روی در هوای باز متوقف نمایند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران اظهار داشت: نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا نه تنها باعث شست وشوی دستگاه گوارش می گردد، بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می برد. از طرفی با نوشیدن آب و فعالیت دستگاه گوارش، بخشی از آلودگی های وارد شده به بدن به وسیله ادرار دفع می گردد.

تبریزی در ادامه گفت: باید توجه داشت، ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در بچه ها افزایش می دهد، بعلاوه آلاینده های موجود در هوای خیابان های پر رفت وآمد موجب کاهش سطح اکسیژن خون می گردد؛ بنابراین حتی المقدور در شرایط آلودگی هوا، بچه ها در منزل نگهداری شوند و درها و پنجره ها نیز بسته بمانند و در صورت امکان از اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع استفاده گردد.

وی بعلاوه افزود: هنگام آلودگی هوا از میوه ها و سبزیجات تازه بیشتر استفاده گردد. آنتی اکسیدان های (ترکیبات ضد سرطان) موجود در میوه ها و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها و کاهش اثرات آلاینده های هوا دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی تواند مانع ورود آلاینده های هوا به سیستم تنفسی گردد، ادامه داد: بنابراین استفاده از این وسایل توصیه نمی گردد؛ اما ماسک های ویژه ای که با عنوان P1 و P2 (ماسک های سوپاپ دار) که در داروخانه ها عرضه می گردد، برای این شرایط تا حدی مناسب است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2108

به "تلفن اورژانس تهران داغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن اورژانس تهران داغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید