کوشش مایکروسافت برای راضی کردن اتحادیه اروپا

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در دهه گذشته مایکروسافت 2.2 میلیارد یورو(2.4 میلیارد دلار) به علت نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا از جمله مرتبط کردن دو یا چند محصول با یکدیگر جریمه شد. اما پس از شکایت اپ پیامرسان اسلک متعلق به شرکت سیلز فورس (مخصوص محیط های اداری) در 2020 میلادی بار دیگر در این منطقه با چالش روبرو شد.

کوشش مایکروسافت برای راضی کردن اتحادیه اروپا

مایکروسافت در سال 2017 سرویستیمز را به طور رایگان به آفیس 365 اضافه کرد و این اپ به تدریج جایگزین اسکایپ برای کسب و کار شد.

پیغام رسان اسلک مدعی است رقیبش به طور ناعادلانه چت محیط کاری را با اپ ویدئویی تیمز در محصول آفیس یکپارچه نموده است. به همین دلیل مایکروسافت در سال گذشته مذاکراتی را با کمیسیون اتحادیه اروپا شروع کرد تا از تحقیقات در این زمینه اجتناب کند و اخیرا نیز پیشنهاد کرد قیمت محصول آفیس خود را بدون اپ تیمز کاهش دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا با امیدواری به ایجاد تمایز بین قیمت آفیس با تیمز می خواهد محیطی متعادل برای فعالیت رقبا فراهم کند و از سوی دیگر گزینه های انتخابی بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهد. بعلاوه به گفته منابع مطلع این سازمان خواهان کاهش قیمتی بیش از رقم پیشنهادی مایکروسافت است.

سخنگوی مایکروسافت در این باره می گوید: ما همچنان به همکاری با کمیسیون در تحقیقات اش ادامه می دهیم و آماده پذیرش راهکار های عملی هستیم که نگرانی ها را رفع کند و به سود مشتریان باشد.

اگر معین گردد که شرکت آمریکایی قوانین آنتی تراست اتحادیه اروپا را نقض نموده احتمالا با جریمه ای تا سقف 10 درصد عایدی جهانی خود روبرو می گردد. به همین دلیل مایکروسافت میخواهد قبل از شروع تحقیقات برای رفع کردن این مشکل چاره جویی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2184

به "کوشش مایکروسافت برای راضی کردن اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مایکروسافت برای راضی کردن اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید