کوشش رگولاتوری برای حل مشکل تماس اضطراری بعضی برندهای موبایل

به گزارش گفتمان برتر، امیر اسحاقی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به مسئله ای که هم اکنون بعضی برندهای گوشی موبایل برای برقراری تماس با سرشماره های اضطراری داخل کشور دارند، گفت: در پی ممنوعیت واردات این برندها که به علت عدم امکان تماس با سرشماره های اضطراری داخل کشور از سوی رگولاتوری وضع شده است، واردات این گوشی ها که عمدتاً گوشی های میان رده بازار را تشکیل می دهند، متوقف شده است.

کوشش رگولاتوری برای حل مشکل تماس اضطراری بعضی برندهای موبایل

وی اضافه کرد: این گوشی های ارزان که حدود 5 برند را شامل می شوند نسبت به مشخصات فنی شان از جمله برندهای پرتقاضای بازار هستند اما با محدودیتی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای این مدل ها گذاشته است، این دغدغه وجود دارد که مردم از حق انتخاب این برندها محروم شوند.

اسحاقی با اشاره به اینکه این گوشی ها مشکل خاصی نداشته بلکه روش برقراری تماس به وسیله این گوشی ها برای سرشماره اضطراری در شبکه تلفن همراه کشور ما فرق دارد، گفت: آنالیز های کارشناسی نشان می دهد که این جهت به وسیله اپراتورها و با درج و بازگرداندن اطلاعات فایل ECC روی سیم کارت های موبایل قابل حل است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورها در کوشش است که این مشکل حل گردد، ادامه داد: این موضوع به وسیله مدیرکل استاندارد و تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در دست پیگیری است و اپراتورها نیز قول همکاری برای برطرف مشکل را داده اند. در این میان انتظار این است که رگولاتوری مهلت 3 ماهه ای را برای واردات این کالاها به کشور اختصاص دهد تا تعادل بازار برای گوشی های میان رده و ارزان، حفظ گردد.

دبیر انجمن واردنمایندگان تلفن همراه گفت: درخواست ما این است که تا زمان حل شدن این مشکل، رگولاتوری تسهیلاتی ایجاد کند که در ماه های پایانی سال، امکان واردات این گوشی ها به بازار فراهم گردد و در این فاصله، اپراتورها نیز مسائل فنی را حل نمایند.

اسحاقی با بیان اینکه حتی اگر گوشی در اختیار مردم باشد نیز امکان اضافه کردن سرشماره تماس اضطراری به وسیله سیستم OTP روی گوشی وجود دارد و موضوع پیچیده ای نیست، گفت: این سرویس قبلاً روی گوشی های مذکور وجود داشته و امکان بازگشت مجدد آن نیز وجود دارد. هم اکنون دغدغه ما این است که ممنوعیت واردات این گوشی، تعادل بازار گوشی های میان رده را تحت تأثیر قرار دهد و شاهد نوسانات قیمتی در بازار گوشی باشیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که مشکل فنی ورود این گوشی ها به بازار برطرف گردد و شرایط ارز و تخصیص ثبت و سفارش نیز به صورت منظم پیش رود، پیش بینی مان این است که برای روزهای پایانی سال، شاهد مشکل خاصی در بازار گوشی نباشیم و گوشی موبایل بدون نوسانات قیمت، خرید و فروش گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1958

به "کوشش رگولاتوری برای حل مشکل تماس اضطراری بعضی برندهای موبایل" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوشش رگولاتوری برای حل مشکل تماس اضطراری بعضی برندهای موبایل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش رگولاتوری برای حل مشکل تماس اضطراری بعضی برندهای موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید