تصاویر جدید از عملکرد رمز آلود کلید شاتر در کاور باتری آیفون 11 پرده برداشت

به گزارش گفتمان برتر، در بخش کناری کاورهای باتری جدیدی که اپل برای آیفون های سری 11 تولید کرده، کلید مخصوص دوربین قرار گرفته که نحوه کار آن سوال بزرگی برای کاربران بود. حال تصاویر بدست آمده نشان می دهد که چگونه این کلید سخت افزاری می تواند برنامه دوربین در گوشی را باز کند.

تصاویر جدید از عملکرد رمز آلود کلید شاتر در کاور باتری آیفون 11 پرده برداشت

هفته گذشته، اپل از کاورهای باتری جدیدی برای گوشی های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رونمایی کرد. اما نکته جالب در مورد این کاورها، یک دکمه مخصوص دوربین تعبیه شده در آن هاست.

اینکه این دکمه سخت افزاری چونه کار می کند و چطور می تواند در حالی که به یک کاور متصل است، دستوری را در گوشی ارسال کند بسیار عجیب بود. چرا که خود آیفون ها نیز از کلید اختصاصی دوربین بهره نمی برند.

در ابتدا تصور می شود این ارتباط به شکل بی سیم (مثلا بلوتوث) صورت می گیرد. اما به لطف تصاویر اشعه X منتشر شده از این کاورها، حالا دیگر می توان فهمید اپل از چه راهی برای باز کردن دوربین از طریق کلید تعبیه شده روی کاور گوشی های خود استفاده کرده.

با نگاهی به تصویر این پست می توانید متوجه شوید که کلید شاتر از طریق دو مدار موازی انعطاف پذیر، به صفحه مدار کاور متصل می شود. اتصال صفحه مدار نیز از طریق دو مدار موازی دیگر به پورت لایتنینگ برقرار می شود که وظیفه آن انتقال اطلاعات بین گوشی و کاور است.

بنابراین به محض فشردن کلید شاتر روی کاور باتری آیفون 11 اتصال بین صفحه مدار و پورت لایتنینگ برقرار شده و دستور باز شدن برنامه دوربین به آیفون ارسال می شود. برای درک بهتر موضوع، به تصویر زیر نگاه کنید.

کاورهای دیگر هم برای آیفون طراحی شده اند که از چنین قابلیتی بهره مند باشند. بنابراین اگر علاقه ای به استفاده از کاورهای گران قیمت اپل ندارید می توانید از آن ها استفاده کنید. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که این کاورها توسط خود اپل طراحی شده اند و خود آیفون ها هم همینطور! به همین علت ارتباطی که بین این دو برقرار می شود بسیار بهتر از ارتباط دیگر کاورها با آیفون ها است.

از آن جایی که کاور باتری آیفون 11 از یک باتری 10.9 وات ساعتی بهره می برد، می توانید شرایط باتری آن و البته خود گوشی را از طریق یک ویجت در گوشی زیر نظر داشته باشید. همچنین امکان اینکه اپل بعدا قابلیت های جدیدی را به این کلید شاتر اضافه کند وجود دارد. بنابراین بهتر است اگر قصد خرید چنین کاورهایی را دارید، محصول اپل انتخاب اولتان باشد.

لازم به ذکر است بعید به نظر می رسد کاورهای معمولی بتوانند روزی چنین کلید سخت افزاری را جهت ارسال دستورات به آیفون ها در خود جای دهند. مگر اینکه سازندگان این کاورها از چنین مدارهایی در آن ها استفاده کنند.

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 500

به "تصاویر جدید از عملکرد رمز آلود کلید شاتر در کاور باتری آیفون 11 پرده برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جدید از عملکرد رمز آلود کلید شاتر در کاور باتری آیفون 11 پرده برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید