تبدیل شدن خانه پدری جلال آل احمد به پاتوق معتادان

به گزارش گفتمان برتر، ایسنا/ براساس سخنان رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، تبدیل شدن خانه پدری جلال آل احمد به پاتوق معتادان مشاهده می شود.

تبدیل شدن خانه پدری جلال آل احمد به پاتوق معتادان

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خانه پدری جلال آل احمد، پاتوق معتادان متجاهر

مجید فراهانی در تذکر پیش از دستود خود در جلسه شورای شهر با بیان اینکه مدتی است خانه پدری جلال آل احمد خوابگاه معتادان متجاهر شده و تذکری در این خصوص به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می دهم، اضافه نمود: حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی است که متعلق به نسل حاضر و آینده است.

فراهانی با بیان اینکه فرزندان ما به درستی انتظار دارند تا مهمترین نمادهای هویت ملی و محلی آنان را به نکویی حفظ و نگهداری نموده و این امانت را با صحت و آراستگی به نسلهای بعدی تحویل دهند، ادامه داد: در این میان خانه پدری جلال آل احمد همان جایی که این روشنفکر درد آشنا معاصر در آنجا زیست و زندگی کرد و به بالندگی رسید، یکی از خانه های میراث فرهنگی در محله سنگلچ تهران است که سالها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت تملک شد، اما فسوس پاتوق کارتن خواب ها شده و این در حالی است که این خانه قرار بود به عنوان خانه باستان شناسان ایران تبدیل گردد و مامن روشنفکران دردآشنا باشد، اما امروز بگونه ای تبدیل شده که معتادان آن را تخریب نموده و برای ایجاد گرما دربهای اتاقها را کنده و طعمه آتش در وسط اتاقها می نمایند و آنجا را مملو از زباله نموده اند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید نمود: بر این اساس، به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند3 ماده 80 قانون شوراهای کشور در خصوص حفظ میراث فرهنگی به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی تذکر می دهم و از شهردار تهران می خواهم ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر بعمل آورده تا بتوانیم آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1304

به "تبدیل شدن خانه پدری جلال آل احمد به پاتوق معتادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شدن خانه پدری جلال آل احمد به پاتوق معتادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید