بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی فارس

به گزارش گفتمان برتر، استاندار فارس گفت: با سفر رئیس جمهور به استان فارس بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی فارس

به گزارش از ، عنایت الله رحیمی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان فارس، گفت: طرح های عمرانی و اقتصادی در سفر رئیس جمهور به استان فارس افتتاح می شود.

او با اشاره به اینکه در هفته دولت نیز بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح شد، گفت: در هفته دولت نیز بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح شد که به قابلیت های استان در حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری اضافه شده است.

استاندار فارس ادامه داد: در کنار تمام اقدامات اجرا شده در حوزه صنعت به دنبال معین تکلیف واحد های تولیدی به تملک درآمده استان هستیم و تاکنون 62 واحد تولیدی به تملک بانک ها درآمده است که از این تعداد تکلیف 17 واحد تولیدی معین شده و مابقی در دستور کار واقع شده است.

رحیمی با اشاره به تسهیل در سرمایه گذاری خارجی گفت: قرار بود به سرمایه گذاران خارجی با سپرده 250 هزار دلاری اقامت 5 ساله داده شود، اما متاسفانه فرم های وزارت اقتصاد مشکلاتی را برای تحقق این خواسته ایجاد کرده است.

استاندار فارس گفت: باید سازوکاری فراهم شود که ورود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور مشمول مزایای سرمایه گذاری خارجی شود.

او شرح داد: سرمایه گذاران خارجی به دلیل تحریم های بانکی و عدم امکان ورود سرمایه از طریق بانک ها و سایر شیوه های رسمی از مبادی غیر رسمی ورود می کنند.

رحیمی درباره قرار دریافت فارس در بن بست ریلی گفت: با وجود پیگیری ها و تصویب فاینانس برای راه آهن شیراز - بوشهر، متاسفانه بانک صنعت و معدن گفت که سقف تسهیلات این بانک تکمیل شده و قادر به همکاری در این پروژه نیست.

او با بیان اینکه استان فارس در بن بست ریلی واقع شده است و خطوط ریلی به هیچ نقطه دیگری از کشور به جز اصفهان نمی رود گفت: خط ریلی شیراز - اصفهان مسافری و زیان آور است و اگر قرار باشد از بن بست و از حالت زیان آور خارج شود، باید به سمت اتصال به شهر های بندری مانند بوشهر برای حمل و نقل بار حرکت دهیم تا خطوط راه آهن در فارس به سوددهی برسد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 465

به "بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید