برترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی

به گزارش گفتمان برتر، جابه جایی اطلاعات و فایل های گوناگون میان دو دستگاه با سیستم عامل های اندروید و آی اواس اندکی سخت به نظر می رسد اما راه های ساده و جذابی برای انجام این کار هم وجود دارد.

برترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی

به گزارش خبرنگاران، کاربران دو سیستم عامل اندروید و آی اواس معمولا بحث های فراوانی درباره فزونی سیستم عامل محبوبشان با یکدیگر می نمایند اما وقتی یک مشکل مشترک مطرح می گردد، می پذیرند که هر دو سیستم عامل به مهم ترین حق آن ها یعنی آزادی عمل توهین نموده اند؛ حق جابه جایی و انتقال فایل و اطلاعات.

برای انتقال فایل و اطلاعات گوناگون یعنی از موسیقی و فیلم گرفته تا فایل های اکسل و ورد میان دو دستگاه با دو سیستم عامل متفاوت اندروید و آی اواس واقعا روش های راحتی وجود ندارد.

در شرایطی که روش های مناسبی برای انتقال اطلاعات از یک تلفن هوشمند اندروید به یک اندرویدی دیگر وجود دارد و سرویس هایی مانند آی کلاود انتقال تصاویر و ویدیوها از آیفون به آیپد را راحت تر از همواره می نمایند اما برای انتقال اطلاعات میان دو دستگاه با دو سیستم عامل متفاوت اندروید و آی اواس باید به سراغ روش های دیگری بروید.

در ادامه می توانید برترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی را بشناسید. روش هایی مطمئن، ساده و سریع که دغدغه کاربران هر دو سیستم عامل برای انتقال اطلاعات را برای همواره رفع می نماید.

انتقال اطلاعات به وسیله پیغام رسان ها

این روش شاید ساده ترین، آستان ترین و دم دستی ترین روش برای انتقال اطلاعات میان دو تلفن هوشمند اندرویدی و مبتنی بر آی اواس باشد.

با این حال نباید آن را فراموش کرد. اگر تصمیم دارید اطلاعات و فایل های متعددی را میان این دو سیستم عامل شناخته جابه جا کنید تنها کافی است که پیغام رسان های شناخته شده را روی تلفن هوشمند خود نصب نموده باشید.

پیغام رسان هایی مانند واتساپ و تلگرام به کاربران اجازه می دهند تا فایل ها را برای یکدیگر ارسال نمایند. بنابراین اگر نگران این هستید که پیغام رسان ها با جابه جایی تصاویر و ویدیوها کیفیت آن ها را کاهش دهند، می توانید آن ها را در چارچوب فایل برای یکدیگر ارسال کنید.

انتقال اطلاعات به وسیله ایمیل

یکی دیگر از روش های بسیار متداول و در دسترس که کاربران دو سیستم عامل اندروید و آی اواس در شرایط اضطراری و ناگهانی یاری دریافت از آن را فراموش می نمایند، انتقال اطلاعات به وسیله ایمیل است.

روشی که اگرچه به میزان استفاده از پیغام رسان ها ساده نیست اما احتیاجی به اپلیکیشن خاصی ندارد و به وسیله برنامه ایمیل نصب شده روی دستگاه های اندرویدی و مبتنی بر آی اواس ممکن می گردد البته باید بدانید که برای انتقال سریع و بی دردسر اطلاعات روی سرویس های پیغام رسان ایمیلی باید حجم آن ها روی جیمیل را کمتر از 25 مگابایت و برای ایمیل کمتر از 20 مگابایت نگه دارید. در غیر این صورت، فایل شما به صورت لینک ارسال می گردد.

انتقال اطلاعات به وسیله سرویس های ابری

اگرچه سرویس های ابری بیشتر انتخاب مناسبی برای نگه داری پشتیبانی داده های مهم به صورت مجازی کاربرد دارند اما از قلم نیاندازید که از آن ها می توانید برای انتقال اطلاعات هم بهره ببرید.

با این حال باید بدانید که سرویس های ابری هم محدودیت قابل توجهی برای انتقال داده ها دارند. برای مثال در سرویس ابری دراپ باکس تنها 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است البته که می توانید آن را اندکی بیشتر کنید اما شاید بهتر باشد به سرویس ابری گوگل درایو نیم نگاهی داشته باشید.

این سرویس حدود 15 گیگابایت فضای دخیره سازی ابری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورتی که به فضای بیشتری احتیاج دارید، می توانید با پرداخت هزینه بخرید.

برای انتقال اطلاعات به وسیله سرویس های ابری میان دو سیستم عامل اندروید و آی اواس تنها کافی است که یک صفحه مشترک در این سرویس ها ایجاد کنید و کاربرانی که دوست دارید به صفحه مشترک ذخیره سازی شما دسترسی داشته باشند را هم تعیین کنید. به عبارت دیگر، هر دو کاربر باید اپلیکیشن این سرویس های ابری را روی تلفن هوشمندشان نصب داشته باشند.

انتقال اطلاعات به وسیله اپلیکیشن های انتقال فایل

مدتی نه چندان دور بود که کاربران برای جابه جایی اطلاعات از امکاناتی مانند بلوتوث استفاده می کردند. بلوتوث برای فایل هایی که حجم زیادی نداشتند، انتخاب مناسبی به نظر می رسید اما فایل های حجیم به علت سرعت پایین تری که در بستر بلوتوث وجود دارد، عملکرد سریعی برای جابه جایی ندارند بنابراین باید به سراغ اپلیکیشن های انتقال فایل بروید.

نمونه های شناخته شده ای وجود دارد که برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی اواس عرضه شده اند. از مهم ترین آن ها باید به اپلیکیشن Send Anyway اشاره نمود اما اپلیکیشن Shareit هم گزینه جالبی به نظر می رسد.

احتمالا نام اپلیکیشن ShareIt را شنیده اید. نرم افزاری که به کاربران یاری می نماید تا اطلاعات مختلف تلفن هوشمند خود را با سرعتی باورنکردنی جابه جا نمایند.

این اپلیکیشن با یاری امواج وای فای و بلوتوث سرعت بالایی در انتقال اطلاعات به کاربر ارائه می دهد که آن را به جایگزین قطعی سایر راه های جابه جایی اطلاعات تبدیل می نماید.

براساس اطلاعات رسمی که به وسیله توسعه دهندگان اپلیکیشن ShareIt منتشر شده، این نرم افزار هیجان انگیز توانایی آن را دارد تا 50 مگابایت اطلاعات را در کمتر از 5 ثانیه جابه جا کند.

انواع فایل ها به وسیله این اپلیکیشن قابلیت جابجایی دارند و از آن مهم تر این که نه تنها روی دو سیستم عامل اندروید و آی اواس در دسترس است بلکه نسخه ویندوز آن هم منتشر شده که کاربردهای آن را بیشتر می نماید.

انتقال اطلاعات به وسیله کامپیوتر

یکی دیگر از روش های نسبتا ساده جابجایی اطلاعات میان دو تلفن هوشمند اندرویدی و مبتنی بر آی اواس استفاده از یک کامپیوتر است.

روش که البته چندان هم آسان نیست و به وجود یک کامپیوتر وابسته به نظر می رسد اما به هر حال به کاربران یاری می نماید تا اطلاعاتی که احتیاج دارند جابه جا نمایند را به راحتی مدیریت نموده و این انتقال را انجام دهند.

با این حال این روش به هیچ اپلیکیشنی احتیاج ندارد و به صورت کاملا آفلاین و بدون استفاده از اینترنت هم در دسترس است. تنها کافی است که هر دو تلفن هوشمند را به کامپیوتر وصل کنید و جابه جایی اطلاعات را انجام دهید.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1626

به "برترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید