بعد از خرید گوشی های سامسونگ این 8 کار را انجام دهید

به گزارش گفتمان برتر، طی چند سال گذشته گوشی های سامسونگ در زمینه نرم افزاری با بهبود چشمگیری روبرو شده اند. به طور کلی در نرم افزار این گوشی ها امکانات شخصی سازی نیازی وجود دارد و با قابلیت های متعددی روبرو می شوید. در این میان همین زیاد بودن حق انتخاب ها، منجر به گیج شدن کاربران می گردد. بنابراین برای اینکه کار شما را ساده تر نموده باشیم، در ادامه به 8 کار می پردازیم که بعد از خرید گوشی های سامسونگ باید انجام دهید.

بعد از خرید گوشی های سامسونگ این 8 کار را انجام دهید

ایجاد اکانت سامسونگ

اولین کاری که بعد از خرید یکی از گوشی های سامسونگ باید انجام دهید، ایجاد اکانت سامسونگ است. این کار مزایای زیادی دارد و مثلا می توانیم به بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی در فضای ابری سامسونگ اشاره کنیم. بعلاوه با بهره گیری از چنین اکانتی، استفاده از قابلیت Find My Mobile برای زمانی که گوشی خود را گم می کنید، امکان پذیر می گردد. برای ایجاد اکانت کافی است راهی Settings > Accounts and backup > Manage accounts > Add account > Samsung account شوید.

استفاده از دکمه پاور برای باز کردن منوی پاور

وقتی که دکمه پاور را فشار می دهید، طبیعتا انتظار دارید که با منوی پاور روبرو شوید. اما در گوشی های گلکسی به طور پیش فرض با این کار با دستیار صوتی بیکسبی روبرو می شوید.

با توجه به اینکه بیشتر کاربران از این رفتار پیش فرض دل خوشی ندارند، پس باید این رفتار را تغییر دهید. برای این کار راهی Settings > Advanced features > Side key شوید و در بخش Press and hold گزینه Power off menu را انتخاب کنید. حالا وقتی دکمه پاور را نگه می دارید، با منوی مربوط به پاور روبرو می شوید و به راحتی قادر به خاموش یا ریستارت کردن گوشی هستید.

سوایپ به پایین برای دسترسی به نوتیفیکیشن ها

یکی از ویژگی های مفیدی که در گوشی های سامسونگ به طور پیش فرض فعال نیست، سوایپ به پایین برای دسترسی به پنل نوتیفیکیشن ها است. به طور پیش فرض برای چنین کاری، باید از لبه بالایی گوشی به سمت پایین سوایپ کنید که اگر دست کوچکی داشته باشید، احتمالا ابن معینه تا حد تجربه کاربری استفاده از گوشی را مختل می نماید.

برای تغییر این شرایط باید راهی Settings > Home screen شوید و گزینه Swipe down for notification panel را فعال کنید. حال از هرجای نمایشگر که به سمت پایین سوایپ کنید، با این پنل روبرو شوید و اگر این حرکت بار دیگر تکرار گردد، پنل مربوط به تنظیمات سریع را می بینید.

استفاده از اپلیکیشن های پیش فرض گوگل

اگر علاقه چندانی به اپلیکیشن های سامسونگ ندارید، می توانید به راحتی از جایگزین آن ها که گوگل ارائه داده استفاده کنید. برای این کار راهی Settings > Apps > Choose default apps شوید و اگر مثلا مرورگر پیش فرض سامسونگ اینترنت است، به جای آن می توانید گوگل کروم یا هر مرورگر دیگری را انتخاب کنید. در این بخش شاهد دسته بندی هایی مانند مرورگر، Digital assistant app، Phone app و دیگر موارد هستید که برای هرکدام می توانید یکی از اپلیکیشن های مورد علاقه را به عنوان اپ پیش فرض معین کنید.

حذف کردن اپلیکیشن های بی فایده سامسونگ

در هرکدام از گوشی های سامسونگ، حدود 30 اپلیکیشن از پیش نصب شده از طرف این شرکت ارائه می گردد و البته این آمار به غیر از اپ های سیستمی مانند ساعت و تقویم است. بعضی از این اپ ها مفید هستند ولی بسیاری از آن ها چنین شرایطی ندارند. برای حذف کردن این اپ های بی فایده راهی Settings > Apps شوید و بعد از باز کردن صفحه مربوط به اپ موردنظر، روی Uninstall > OK کلیک کنید.

اما اگر می خواهید چندین اپ را به طور همزمان حذف کنید، این روش بسیار زمان گیر است و به جای آن از روش زیر استفاده کنید:

  • ابتدا نمایشگر را به سمت بالا سوایپ کنید تا راهی app drawer شوید. در این صفحه روی آیکن هرکدام از اپ هایی که می خواهید حذف کنید، انگشت را نگه دارید.
  • در منوی باز شده گزینه select را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب تمام اپ هایی که در پی حذفشان هستید، روی Uninstall ضربه بزنید.
  • در نهایت گزینه Ok را انتخاب کنید.

باید خاطرنشان کنیم بعضی اپ ها مانند Galaxy Store، Secure Folder، My Galaxy و AR Zone قابل حذف شدن نیستند زیرا بخش کلیدی رابط کاربری One UI محسوب می شوند. بعلاوه بعضی از این اپ ها حتی امکان غیرفعال شدن هم ندارند.

مخفی کردن اپ ها در App Drawer

همانطور که گفتیم در گوشی های سامسونگ بعضی از اپ ها نه می توانند حذف شوند و نه قابل غیرفعال شدن هستند. بنابراین اگر نمی خواهید آن ها را ببینید تا فضای گوشی خلوت تر به نظر برسد، به راحتی قادر به مخفی کردن این اپ ها در app drawer هستید. برای این کار راهی Settings > Home screen > Hide apps شوید و تمام اپ هایی که می خواهید از هوم اسکرین و app drawer مخفی شوند را معین کنید و در نهایت روی Done ضربه بزنید.

دو بار فشار بر دکمه پاور برای باز کردن اپ دوربین

اگر از جمله افرادی هستید که همیشه در پی سوژه های مجذوب نماینده برای عکاسی می گشت، بهتر است یک میان بر مناسب برای باز کردن اپ دوربین ایجاد کنید تا این سوژه ها را از دست ندهید. برای این کار کافی است گام های زیر را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا به Settings > Advanced features > Side key بروید.
  • در بخش Double press گزینه Quick launch camera را فعال کنید.
  • اگر برای دوربین از اپ پیش فرض استفاده نمی کنید، ابتدا گزینه Open app را فعال کنید و با ضربه بر آیکن چرخ دنده، اپ موردنظر را معین کنید.

دانلود و استفاده از اپ Good Lock

بسیاری از کاربران گوشی های سامسونگ با اپ Good lock و امکانات آن آشنایی ندارند. این اپ که معینا برای گوشی های گلکسی توسعه پیدا نموده، امکانات گسترده ای را برای شخصی سازی رابط کاربری ارائه می دهد. به عنوان مثال می توانیم به تغییر آیکن اپ ها، مخفی کردن نام اپ ها، تغییر چینش در صفحه Recents، تغییر ظاهر منوی تنظیمات سریع و چندین مورد دیگر اشاره کنیم. به طور کلی اگر شخصی سازی رابط کاربری برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، توصیه می کنیم هر چه زودتر این اپ را نصب کنید.

سخن آخر

گوشی های سامسونگ از نظر نرم افزاری از ویژگی های بسیار زیادی بهره می برند که طبیعتا در یک مطلب نمی توانیم به تمام این ویژگی ها بپردازیم. اگرچه بیشتر ویژگی های پیش فرض به خوبی انجام وظیفه می نمایند، اما بعضی از این ویژگی ها در راستای اهداف بازاریابی و تبلیغات سامسونگ ارائه می شوند. بنابراین با اعمال بعضی تغییرات، می توانید تجربه استفاده از گوشی های این شرکت را لذت بخش تر کنید.

بدون شک در کنار 8 موردی که در این مطلب به آن ها پرداختیم، ده ها مورد دیگر هم وجود دارد که با توجه به احتیاج خود می توانید این قابلیت ها را پیدا کنید. به نظر شما کاربران بعد از خرید گوشی های سامسونگ باید چه تغییراتی را عملی نمایند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2070

به "بعد از خرید گوشی های سامسونگ این 8 کار را انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از خرید گوشی های سامسونگ این 8 کار را انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید