برگزاری لیگ برتر فوتسال به شیوه سنتی

به گزارش گفتمان برتر، پس از برگزاری لیگ برتر فوتسال به دو شیوه مختلف در سه فصل اخیر، این رقابت ها در فصل آینده به شیوه سنتی و پیشین برگزار می شود.

برگزاری لیگ برتر فوتسال به شیوه سنتی

به گزارش خبرنگاران، از آخرین بار که لیگ برتر به صورت دوره ای و در 26 هفته برگزار شد سه دوره می گذرد. پس از سال 96 دو دوره لیگ 97 و 98 به صورت پلی آف برگزار شد به نحوی که 8 تیم برتر راهی پلی آف شده و برای قهرمانی جنگیدند.

در لیگ 99 که تا سال 1400 هم به طول انجامید به دلیل شیوع کرونا بازی ها در دو گروه 7 تیمی برگزار شد تا تیم های کم تر و سه تیم برتر هر گروه برای مشخص قهرمان به مرحله بعد راه یافتند. جالب این که در تمامی این سه دوره تیم گیتی پسند یک پای قهرمانی بوده اما در گام آخر کورس را به مس سونگون واگذار کرده است. در چهار دوره اخیر که به سه شیوه مختلف برگزار شده مس سونگون توانسته عنوان قهرمانی را از آن خود کند اما امسال قرار است بازی ها به شیوه گذشته برگزار شود.

بر اساس اعلام سازمان لیگ فوتسال فصل جدید این رقابت ها از 7 مرداد و با حضور 14 تیم برگزار می شود. بازی ها 26 هفته به طول خواهد انجامید و در پایان رقابت ها تیمی که حائز بیش ترین امتیاز باشد عنوان قهرمانی را کسب خواهد کرد و دو تیم پایانی جدول نیز سقوط می کنند. به دلیل بازی های جام جهانی فوتسال و مقدماتی جام ملت های آسیا، لیگ در دو برهه با تعطیلی همراه خواهد بود و در فیفا دی های پیش رو نیز در صورت پیدا شدن حریف تدارکاتی، لیگ تعطیل می شود. هم چنین براساس تصمیمی که از لیگ گذشته گرفته شد بازی های لیگ برتر فوتسال به صورت فصلی و در دو سال برگزار می شود و بدین ترتیب پرونده لیگ برتر 1400 نیز در سال 1401 بسته خواهد شد.

سازمان لیگ با توجه به وقفه های زیاد قصد دارد برنامه بازی ها را به صورت مقطعی اعلام کند که در گام اول در روز قرعه کشی برنامه چهار هفته ابتدایی که پیش از جام جهانی فوتسال برگزار می شود را اعلام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1609

به "برگزاری لیگ برتر فوتسال به شیوه سنتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری لیگ برتر فوتسال به شیوه سنتی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری لیگ برتر فوتسال به شیوه سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید