بازار داغ روشی عجیب برای پهلوان پنبه هایی که دنبال میان بر می گردند!

به گزارش گفتمان برتر، پهلوانی در فرهنگ ما ارزش و صندلی بالایی دارد که نیازمند کوشش بسیاری برای رسیدن به این صندلی است، اما افرادی هستند که میخواهند این راه را یک شبه طی نمایند راهی که پر از خطر است.

بازار داغ روشی عجیب برای پهلوان پنبه هایی که دنبال میان بر می گردند!

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش، ورزش از آن دسته اموری است که همواره به آن سفارش زیادی شده است. کشتی هم یکی از ورزش های باستانی ماست و بیشتر مخاطبین و علاقه مندان آن مردان هستند؛ البته این روز ها ورزش کشتی در میان بانوان هم رواج دارد و آن ها نیز مانند مردان علاقه مند این ورزش باستانی هستند.

از دیرباز تا کنون افرادی که در زمینه کشتی فعالیت می کردند پهلوان نام می گرفتند، اما پهلوانی منش خاص خود را داشت. به طور مثال یکی از پهلوانان ما که همواره به سبب راه و منش پهلوانی که در پیش داشت برای ایرانیان دارای ارزش و احترام خاصی بوده و هست جهان پهلوان تختی است؛ همان مردی که در سال 1309 در محله خانی آباد به جهان آمد و بزرگ شد و به سبب علاقه به ورزش باستانی وارد کشتی شد و کشتی را فقط یک ورزش می دانست که برای حفظ سلامتی مفید است نه راهی برای امرار معاش!

تختی از همان روز ها همواره و در همه حال کنار مردم خود بود و حتی به هنگام عزیمت به آخرین سفر خود که با بدرقه خیل عظیمی از مردم همراه بود گفت: همواره نسبت به این محبت گسترده مردم احساس شرمندگی می کنم.

پهلوانی در حوزه فرهنگ و ارزش های فرهنگی مفهومی بسیار گسترده و عمیق نسبت به آنچه در معنای لغوی آن است دارد. صندلی پهلوانان در مستندات ادبی، هنری، تاریخی، اجتماعی و سیاسی و حتی در فرهنگ و تمدن ملل گوناگون به خصوص ایران تصاویری متمایز و متفاوتی نسبت به تعریفش پیدا می نماید.

آنچه امروز به عنوان پهلوانی و فرهنگ آن در میان جوامع مختلف بشری وجود دارد دستاورد تعاریفی از گذشتگان ماست که سینه به سینه در کنار مستندات مکتوب تاریخی بیان می گردد و اگر نگاهی به فرهنگ و تاریخ ملل گوناگون بیاندازید می بینید که بزرگان و پهلوانانی از همه آنان پدید آمده اند که در ذهن همگان اثر بزرگی بر جای گذارده اند.

براساس تعاریف هرگز نباید افرادی که فقط جسم خود را پرورش داده اند و دارای اندام جسمی قوی یا به قول معروف زور بازو و سینه های ستبر هستند را پهلوان دانست؛ بلکه تنها کسانی شایسته کسب عنوان پهلوانی هستند که سال ها در جهت تربیت جسم و جان خود به طور همزمان کوشیده اند و صاحب مرام و منش پهلوانی شده اند و به عناصر هویت بخش فرهنگ و آئین پهلوانی در نظر و عمل احترام می گذارند.

این روز ها نوجوانان و جوانان ما به شدت علاقمند به دیده شدن هستند و برای این کار اغلب حاضر به انجام هر کاری هستند از درست کردن صفحات مجازی تبلیغاتی گرفته تا انجام کار های هنجار شکنانه در فضای مجازی و یا حتی پوشیدن لباس هایی که نه تنها برازندگی ندارد بلکه گاه انزجار افراد جامعه را به همراه دارد و همگی این رفتار ها ناشی از عطش دیده شدن است.

جوانان امروزی بدشان نمی آید که هیکلی درشت و گوشی شکسته داشته باشند تا در میان دیگر بچه های محله خود به پهلوان شهرت پیدا نمایند و بقیه روی آن ها حساب دیگری باز نمایند. نوجوانان و جوانانی که تعریف درستی از منش پهلوانی ندارند و می خواهند یک شبه ره صدساله را طی نمایند آن هم نه از راه درست؛ بلکه از راهی که سراسر غلط و پر خطر برای آنان است.

بسیاری از جوانان امروزی ما می خواهند بدون هیچ تلاشی و تنها با خوردن چند قرص و یا مکمل های غذایی هیکل خود را مانند پهلوانانی نمایند که راه و رسمشان مردانگی و جوانمردی است. البته در کنار این اقدام بسیار خطرناک نوجوانان و جوانان ما طی اقدامی بسیار پرخطر اقدام به شکستن گوش خود نموده آن هم فقط به این دلیل که در میان سایر افراد به عنوان پهلوان خوانده شوند.

صفحه ای در فضای مجازی درست نموده است و چندین عکس را از نمونه کار های خود به اشتراک گذاشته است؛ این صفحه نه محتوای علمی و آموزنده دارد و نه صفحه رنگارنگ سلبریتی ها است بلکه صفحه فردی است که اقدام به شکستن گوش می نماید؛ بله درست خواندید شکستن گوش که حدود 6 هزار نفر هم دنبال نماینده دارد.

جوانی که مدیریت این صفحه را دارد مدعی است که می تواند گوش افراد را بدون استفاده از هیچ گونه ابزاری وتن ها با دو انگشت به هر شکل و فرم دلخواه دربیاورد؛ کاری که نیازمند حرفه و تخصص است، اما او این کار را با شعار کار خوب خودش صدا می نماید انجام می دهد و در این صفحه با به اشتراک گذاشتن چندین عکس از آن ها به عنوان نمونه کار های خود یاد می نمایند.

البته بسیاری از افراد در زیر عکس های او با این جملات: کارت بیستِ داداش، الحق که پنجه طلایی و مشتی و پرطرفدار هستی داداش از او و کارش تعریف نموده اند. در این میان بسیاری از افراد هم از اهمیت انجام این کار پرسیده اند که پاسخ هایی اینچنینی دریافت نموده اند این کار را انجام می دهیم تا کشتی گیر در زمین بازی هنگامی که با شکستگی گوش روبرو شد متحمل درد کمتری باشد.

وقتی که از هزینه و نحوه انجام این کار از او سوال پرسیدم گفت: اگر گوش ها سالم باشند بدون استفاده از هیچ گونه ابزاری و تنها با دو انگشت گوش را به شکل و فرم دلخواه مشتری هایش در می آورد. وقتی از او می پرسم که تخصص انجام این کار را دارد یا خیر می گوید تنها شغل و حرفه من این کار است و از این راه امرار معاش می کنم.

اما زمانی که از او درباره دلیل مراجعه مشتری هایش برای شکستن گوش می پرسم می گوید مشتری های من عمدتاً افرادی هستند که می خواهند در میان دوست هایشان و یا بچه های محله خود صاحب قدرت باشند و بقیه اعضای محل از آن ها حساب ببرند.

او همچنین درباره هزینه انجام این کار می گوید که اگر گوش ها سالم باشند مبلغ 300 هزار تومان را برای انجام این کار دریافت می نماید و در صورت هرگونه آسیبی مبلغ بالاتر می رود. البته این کار را با بی حسی انجام می دهد تا فرد متحمل درد کمتری باشد.

حال این سوال به وجود می آید که چرا راه و رسم و منش پهلوانانی همچون تختی اینچنین از بین رفته است و جای خود را به جوانانی داده است که نه تنها منش پهلوانان را ندارند، بلکه مصداق همان جمله پهلوان پنبه هستند. جوانانی که این چنین در راه های غلطی گام بر می دارند و گاهاً از هیبت درشت خود جهت ایجاد ترس استفاده می نمایند؛ در حالی که منش پهلوانی مردانگی و جوانمردی است.

در این میان فضای مجازی هم بستری فراهم نموده است تا این راه غلط پرخطر تر باشد، چنین افرادی عمدتاً از تخصص کافی برای انجام شکستن گوش بهره مند نیستند و گاهاً با انجام آن می توانند خسارات جبران ناپذیری را برای فرد به همراه بیاورند شاید بهتر باشد جوانان ما تا به این اندازه عجول نباشند و اجازه دهند که هر کاری جهت طبیعی خود را طی کند و البته باید راه و رسم پهلوانی را بهتر بیاموزند؛ منش افرادی همچون تختی که دست رد به سینه مادیات زد تا پهلوان بماند.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 627

به "بازار داغ روشی عجیب برای پهلوان پنبه هایی که دنبال میان بر می گردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ روشی عجیب برای پهلوان پنبه هایی که دنبال میان بر می گردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید