اگر چرخش زمین ناگهان متوقف گردد چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش گفتمان برتر، اگر زمین ناگهان متوقف گردد، ضربه ای با سرعت 1770 کیلومتر در ساعت به تمام چیز هایی که روی سطح سیاره قرار دارند وارد می گردد

اگر چرخش زمین ناگهان متوقف گردد چه اتفاقی می افتد؟

سیاره زمین از زمانی که شکل گرفته مدام در حال حرکت بوده است، و هیچ نیروی طبیعی در دنیا وجود ندارد که بتواند آن را به یکباره متوقف کند، اما بیایید فرض کنیم که زمین ناگهان متوقف گردد و ببینیم بعد از آن چه اتفاقی می افتد.

زمین هر 23 ساعت، 56 دقیقه و 4.09053 ثانیه یک دور کامل گرد محور خویش می چرخد، که به معنای این است که استوا 1770 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید و حرکت قطب های زمین تقریبا نزدیک به صفر است.

اگر زمین ناگهان متوقف گردد، ضربه ای با سرعت 1770 کیلومتر در ساعت به تمام چیز هایی که روی سطح سیاره قرار دارند وارد می گردد. این ضربه سطح زمین را کاملا جارو می نماید.

تمام چیز هایی که از سطح جدا می گردد، به جو فوقانی و فضای بیرونی پرتاب می شوند. بعضی از چیز های جداشده از زمین از اتمسفر خارج شده و به سرعت به سفر خود به فضای لایتناهی ادامه می دهند. قسمتی دیگر جذب ماه می شوند و سطح آن را بمباران می نمایند.

توقف ناگهانی زمین و ضربه ناشی از آن بعلاوه بیشتر آب موجود روی سطح سیاره را تبخیر می نماید. در حالی که قسمتی از این آب ممکن است به اشکال مختلف به زمین بازگردد، بیشتر آب تبخیرشده برای همواره از بین می رود.

اما توقف ناگهانی زمین به معنای نابودی کامل همه چیز نیست. گرانش زمین چیز هایی که از سطح کنده شده و از جو خارج نشده را پس از مدتی به سوی سطح می کشاند. این چیز ها که می توانند مایع یا جامد یا حتی گاز باشند، در هنگام نزول و برخورد به سطح زمین انرژی گرمایشی ایجاد می نمایند.

بمباران مداوم سطح زمین با این خرده و ریزها، پوسته سیاره را به یک اقیانوس مذاب تبدیل می نماید، که باعث می گردد چیز هایی که از سطح زمین کنده شده بودند، در نهایت طی فرایندی دوباره جذب سیاره شوند.

منبع: العربیه

منبع: فرادید
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2146

به "اگر چرخش زمین ناگهان متوقف گردد چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر چرخش زمین ناگهان متوقف گردد چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید