اولین ربات راهنمای گردشگری در دنیا شروع به کار کرد

به گزارش گفتمان برتر، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، اولین ربات راهنمای گردشگری در دنیا شروع به کار کرد.

اولین ربات راهنمای گردشگری در دنیا شروع به کار کرد

این ربات که پرسفونه (Persephone) نام دارد، از اواسط ماه ژوئیه در غار آلیستراتی واقع در شمال یونان و در 135 کیلومتری شمال شرق شهر سالونیک کار استقبال و راهنمایی از گردشگران را شروع کرد. این ربات چندزبانه در 150 متر اول این غار که ورود عموم به آن آزاد است، گردشگران را همراهی می نماید و راهنمایی آنها در 750 متر به جامانده برعهده یک تورلیدر انسانی است.

پرسفونه قادر است توضیحات مربوط به غار را به 33 زبان مختلف ارائه داده و به سه زبان مختلف با گردشگران تعاملات ساده و ابتدایی برقرار کند. این ربات بعلاوه می تواند به 33 سوال از پیش طراحی شده هم پاسخ دهد، البته فقط به زبان یونانی.

اولین تور لیدر رباتیک دنیا از آن جهت پرسفونه نام گرفته که بر طبق اساطیر یونان باستان، خدای دنیای مردگان که هادس یا پلوتو نام دارد در دشتی در حوالی غار آلیستراتی پرسفونه را با رضایت پدرش زئوس ربود تا او را به همسری بگیرد.

ایده ساخت چنین رباتی پس از تماشا یک ربات در تلویزیون به فکر نیکوس کارتالیس (Nikos Kartalis)، مدیریت علمی غار آلیستراتی رسید که گردشگران را در یک گالری هنری راهنمایی می کرد. پس از گذشت هفده سال بودجه لازم برای طراحی و فراوری این ربات تامین و ایده ساخت آن به واقعیت تبدیل شد؛ کار ساخت پرسفونه در مجموع 139 هزار دلار هزینه داشت.

به گفته کارتالیس، استفاده از این ربات مقدار بازدیدکنندگان از غار آلیستراتی را در مقایسه با سال گذشته 70 درصد افزایش داده است.

وی می گوید: این که گردشگران بتوانند از یک ربات سوال بپرسند و جواب بگیرند، برایشان تجربه بی سابقه ای است. بیشتر گردشگران خارجی باورشان نمی شد یونان توان ساخت یک ربات و استفاده از آن بعنوان تور لیدر در یک غار را داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1690

به "اولین ربات راهنمای گردشگری در دنیا شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ربات راهنمای گردشگری در دنیا شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید