آزادسازی الخوین در ادلب، دفع حملات النصره در غرب حماه

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه به عملیات خود در استان های حماه و ادلب در شمال غرب این کشور ادامه دادند.

آزادسازی الخوین در ادلب، دفع حملات النصره در غرب حماه

نیروهای سوری در محور شرق شهرک التمانعه واقع در جنوب شرق ادلب پیروز شدند شهرک الخوین را آزاد نمایند. یک منبع میدانی اظهار داشت که نیروهای سوری پس از حملات توپخانه ای و هوایی به مسیرهای امدادرسانی گروه تروریستی اجناد القوقاز توانستند بر الخوین و مزارع ما بین این شهرک و التمانعه تسلط پیدا نمایند.

به گفته این منبع، در این منطقه آزاد شده، شمار زیادی از عناصر اجناد القوقاز و عناصر تروریستی حراس الدین حضور داشتند. عناصر این دو گروه طی ساعات گذشته در کوشش بودند از الخوین که مقر مهم آنها در جنوب شرق ادلب است، به مواضع ارتش سوریه حمله نمایند.

در همین ارتباط، عناصر اجناد القوقاز، حراس الدین و ائتلاف الجبهه الوطنیه للتحریر سه شنبه هفته جاری در چهار محور از جنوب شرق ادلب به سمت مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

نیروهای سوری ضمن دفع این حملات، پیروز شدند شماری از تروریست ها را از پای درآورند. بیشتر تمرکز تروریست ها در این حملات، استفاده از خودروهای انتحاری بود.

از سوی دیگر، الوطن سوریه نیز گزارش داد که ارتش سوریه پیروز شده است حمله شدید عناصر تروریستی جبهه النصره و الجبهه الوطنیه را در محور روستای الحاکوره در غرب حماه دفع کند.

ارتش سوریه نیز در واکنش به این حملات، مواضع النصره را در نزدیکی پست دیدبانی ترکیه در شیر مغار واقع در غرب حماه هدف قرار داد.

یک منبع میدانی اظهار داشت که این حملات باعث شد نیروهای ترکیه ای حاضر در این پست دیدبانی به شدت هراسان شوند و به حالت آماده باش درآیند.

این در حالی است که جنگنده های سوری و روس مواضع تروریست ها را در جب سلیمان، شهرناز، العنکاوی و خربة الناقوس در شمال غرب حماه و معرة النعمان، سراقب و 20 منطقه دیگر در جنوب و جنوب شرق ادلب هدف قرار دادند.

استان ادلب، در واقع انبار گروه های تروریستی است و از شروع جنگ علیه سوریه، گذرگاه مهمی برای ورود سلاح و تروریست های خارجی بود.

افزون بر این تروریست ها، ارتش سوریه در هر نقطه ای که با عناصر مسلح به توافق می رسید و این عناصر نمی پذیرفتند که با دمشق مصالحه نمایند، به ادلب منتقل می شدند.

اجناد القوقاز در شروع سال 2016، منطقه و فرودگاه نظامی ابوالظهور را اشغال نموده بود، ولی ارتش سوریه در دی ماه 1396 پیروز شد این فرودگاه را آزاد کند. عناصر اجناد، از نیروهای افراطی کشورهای حد فاصل بین اروپا و آسیا مانند ارمنستان، گرجستان و چچن هستند.

حراس الدین نیز در 2016 تشکیل شد. عناصر این گروه، اظهار داشتند که به ایمن الظواهری سرنموده گروه القاعده افغانستان، وابسته هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 265

به "آزادسازی الخوین در ادلب، دفع حملات النصره در غرب حماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی الخوین در ادلب، دفع حملات النصره در غرب حماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید