گوشی های مسافری از این پس در لحظه کد فعالسازی دریافت می نمایند

به گزارش گفتمان برتر، با اتصال دو سامانه گمرک و همتا، از این پس برای دریافت کد رجیستری گوشی های تلفن همراه، ثبت گوشی در سامانه گمرک به تنهایی کفایت می نماید.

گوشی های مسافری از این پس در لحظه کد فعالسازی دریافت می نمایند

به گزارش خبرنگار ، سامانه همتا به عنوان کمیته اجرای طرح رجیستری در کانال صفحه مجازی خود نوشت:

به استحضار مسافران گرامی می رساند، همان طور که از گذشته پیش بینی شده بود، قرار است با اتصال سامانه های گمرک و همتا، مسافر بتواند پس از پرداخت عوارض و ثبت پیروز شناسه IMEI های دستگاه در گمرگ، به صورت آنی کد فعالسازی را به وسیله پیامک دریافت نماید.

بدیهی است مسافر میتواند به یاری این کد فعالسازی، دستگاه را برای سیمکارت خود فعالسازی نماید. در صورت پیاده سازی کامل این خدمت، دیگر نیازی نیست مسافر منتظر بماند، اطلاعات دستگاه اش به صورت دوره ای و در قالب فایل، از گمرک به همتا انجام گیرد تا کد فعالسازی از طرف همتا، برای ایشان پیامک گردد.

براساس این اطلاعیه باید منتظر اعلام فرآیند پیاده سازی این خدمت در آینده ای نزدیک بود.

پیش از این دارندگان گوشی تلفن همراه مسافری برای رجیستر کردن گوشی خود بایستی در سایت گمرک، عوارض گوشی را پرداخت و پس از آن در سایت همتا گوشی خود را ثبت می کردند.

چندی پیش تغییراتی در روند ثبت گوشی مسافری در سایت گمرک و سایت همتا ایجاد شد، اما بر اساس آخرین تغییرات اعلام شده، روش فعلی ثبت گوشی در هر دو سایت گمرک و همتاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 92

به "گوشی های مسافری از این پس در لحظه کد فعالسازی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های مسافری از این پس در لحظه کد فعالسازی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید