نجات خانواده 4 نفره از مرگ خاموش

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از مسمومیت 4 نفر از اعضای یک خانواده با گاز مونوکسید کربن اطلاع داد.

نجات خانواده 4 نفره از مرگ خاموش

به گزارش سازمان آتش نشانی، جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت 8:28 صبح امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در بلوار شاهد میدان پروین خیابان 196شرقی، به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام شد، ادامه داد: محل وقوع حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که هر طبقه دو واحد داشت و در طبقه سوم یک واحد حدودا 65 متری نشت گاز مونوکسید کربن رخ داده بود. در این منزل چهار نفر از جمله یک آقا و خانم مسن و دو مرد جوان حدودا 35 ساله حضور داشتند. به گفته افراد حاضر در محل دو مرد جوان فرزندان آقا و خانم مسن بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به شرایط افراد ساکن در این واحد توضیح داد: آتش نشانان با شرایط تقریبا بی حال دو جوان روبرو شدند و پدر و مادر هم دچار مسمومیت شده بودند، اما حال نسبتا بهتری داشتند و آتش نشانان به سرعت این افراد را از محل خارج کردند. خوشبختانه با کوشش همکاران اورژانس شرایط این افراد رو به بهبودی رفت و آنالیز های کارشناس تعیین کرد که چند عامل باعث وقوع این حادثه شده است.

ملکی با اشاره به علت وقوع این حادثه گفت: بسته بودن درب ها و پنجره ها، روشن بودن طولانی مدت آبگرمکن دیواری، استفاده از دودکش نامناسب و نقص در قسمت خروج دودکش ها باعث وقوع این حادثه شده بود. از همین رو تقاضا می کنم از دودکش های ورق سفید گالوانیزه فقط به عنوان دودکش وسایل گرمایشی استفاده گردد و بهتر است که دودکش ها در داخل دیوار تا انتهای پشت بام بالا رود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1258

به "نجات خانواده 4 نفره از مرگ خاموش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات خانواده 4 نفره از مرگ خاموش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید