مسائل بازار رفسنجان آنالیز شد

به گزارش گفتمان برتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، مسائل بازار رفسنجان آنالیز شد.

مسائل بازار رفسنجان آنالیز شد

علی اکبر پورمحمدی در جلسه آنالیز مسائل بازار رفسنجان اظهار کرد: بازار رفسنجان یکی از بناهای قدیمی و ماندگار شهرستان است که متاسفانه با دست کاری در دیوارهای داخل و بیرونی آن در حال از بین رفتن است.

وی بیان نمود: رونق بازار به دست خود بازاریان است و آنها باید با همفکری و کوشش مضاعف در حفظ این میراث ماندگار بکوشند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه سازمان ملل رفسنجان را شهر گردشگری معرفی کرده است، توضیح داد: کسبه و بازاریان ساکن در بازار باید در حفظ و نگهداری فضای تاریخی بازار همکاری نمایند و میراث فرهنگی و گردشگری نیز مانع دستکاری، تخریب و برهم زدن بنای فعلی بازار گردد.

پورمحمدی با بیان اینکه فضای تاریخی بازار باید حفظ گردد، گفت: در جلسه مقرر شد مسائل بازار اعم از (کف سازی، بهسازی سقف ها و دیواره ها) تا 40 روز آینده آنالیز و با یاری بازاریان، میراث فرهنگی و گردشگری، ادارات آب و برق و مخابرات تا 3 ماه آینده رفع گردد.

شهردار رفسنجان نیز در این جلسه به بهسازی و طراحی خیابان انقلاب اشاره نمود و گفت: از فروردین 1401 عملیات بهسازی این خیابان با طراحی نو شروع خواهد شد.

مجید کهنوجی اضافه نمود: 100 درصد عملیات کف سازی بازار رفسنجان، 50 درصد دیواره ها و سقف به وسیله شهرداری و با همکاری کسبه بازار انجام خواهد شد.

وی ترمیم و فضای تاریخی بازار را از اولویت های شهرداری بیان و اعلام نمود: شهرداری برنامه های بسیار خوبی برای خود بازار و خیابانهای اطراف آن در دستور کار قرار داده است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1942

به "مسائل بازار رفسنجان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل بازار رفسنجان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید